تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اختلاف های فرهنگی در ازدواج

اختلاف های فرهنگی در ازدواج

نظر شما درباره اختلاف های فرهنگی در ازدواج چیست؟ این که رسم و رسوم، اعتقادات، رفتار خانوادگی و عرف شما با هم متفاوت باشد چقدر می تواند در خوشبختی شما مداخله کند؟

وقتی پای عشق به میان می آید، معیارها برای خیلی از دختر و پسرهای جوان جا به جا می شود. آن وقت است که اگر اختلاف تحصیلی وجود داشته باشد، با پررنگ کردن ارزش های دیگر آن را ندید می گیرند، وقتی پای اختلاف سطح مالی به میان می آید، یاد ازدواج شاهزاده و گدا می افتند و وقتی اختلاف سن مطرح می شود، با مثال های مختلف سعی در توجیه تفاوت ها دارند.

اختلاف های فرهنگی در ازدواج

برای ازدواج، دو دسته از اشتراکات باید وجود داشته باشد؛ اول، همسانی در بافت زندگی و دوم، چگونگی تعامل زن و مرد.

  • بافت زندگی عبارت است از تحصیلات اعتقادات مذهبی، رفتارهای اجتماعی، افکار، شرایط خانوادگی، موقعیت مالی و مذهبی و فاکتورهایی از این دست که باید تا جایی که امکان دارد به یکدیگر شباهت داشته باشند تا شما بتوانید به خوشبختی زندگی تان امیدوار باشید.

اصطلاحی که ما به کار می بریم، هم کفو بودن دو طرف است.

  • چگونگی تعامل زن و مرد هم باید به گونه ای باشد که وقتی با یک نفر در تعامل هستیم، از آن فرد حسی توأم با احترام بگیریم، نه احساسی مبتنی بر بی تفاوتی یا بی اعتنایی، و بعد اگر این شرایط فراهم بود، ازدواج کنیم.

نقش دیدگاه ها در روابط

چیزی که در روابط شما و همسر آینده تان تاثیر زیادی می گذارد، صرفا تشابه سنی و تحصیلی و مادی نیست. این اختلاف زمان نیست که در رابطه شما اهمیت دارد، بلکه اختلاف بر سر دیدگاه ها و نگرش ها می تواند دردسر ساز شود.

تصور کنید در خانواده شما، مراودات چهارچوب و قاعده خاصی داشته باشند حال آنکه در خانواده همسرتان روابط بازتر باشد و حتی پوشش هم به اندازه ای که شما به آن مقید هستید، رعایت نشود. در این شرایط، شما مجبورید برای تک تک ارتباطاتی که دارید، متحمل هزینه شوید. هزینه های عاطفی، فشار روانی و تنش و چالش.

البته افراد تغییرپذیرند و می توانند در طول زمان به توافقاتی درباره روش زندگی شان برسند اما مسلما اگر پیش از توافق، شباهت بین آنها وجود داشته باشد، اختلاف نظرهای کمتری به وجود می آید و انرژی و وقت کمتری برای رسیدن به هماهنگی صرف می شود. چیزی که نتیجه مستقیم آن بالا رفتن رضایت از زندگی و بیشتر شدن آرامش و همدلی است.

نتیجه

بنابراین اگر مایلید که در زندگی آینده تان تناسب فرهنگی داشته باشید، به مشابهت های خود و طرف مقابل در زمینه اعتقادات، آداب و رسوم، سطح تحصیلات خانواده، هنجارها و مقررات خانوادگی و فامیلی، پایبندی به رسوم محلی و مدرن یا سنتی بودن خانواده و فرد توجه کنید. تک تک این مسائل می توانند در آینده زندگی شما تاثیر گذار باشند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *