تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

‌چگونه رشته ی مناسب را انتخاب کنیم؟

‌چگونه رشته ی مناسب را انتخاب کنیم؟

‌چگونه رشته ی مناسب را انتخاب کنیم؟ ما می دانیم که انتخاب رشته می تواند نگران کننده باشد. بسیاری از دانشگاه‌ها صد‌ها رشته ارائه می‌کنند و زمانی که احساس می‌کنیم بقیه ی زندگی ما در بزرگسالی روی آن پیش می رود، انتخاب تنها یک رشته چالش برانگیز است.

‌چگونه رشته ی مناسب را انتخاب کنیم؟

شما می توانید تصمیم خود را بر اساس هر کدام از این مولفه ها بگیرید:

با انتخاب رشته درست رویاتو به واقعیت تبدیل کن

برخی دانشجویان رشته ای را انتخاب می‌کنند تا برای راهی مشخص یا تحصیلات پیشرفته آماده شوند. شاید شما همین الان هم می‌دانید که می‌خواهید پرستار٬ فروشنده٬ فیزیوتراپیست یا طراح سایت شوید. قبل از این که رشته ی مورد نظرتان را انتخاب کنید، به چارت های تحصیلی و منابعی که مطاله خواهید کرد نگاه کنید و با دانشجویانی که در رشته ی مورد نظر تحصیل می کنند صحبت کنید.  مطمئن شوید که می توانید درس های لازم برای رسیدن به شغل رویایی تان را بخوانید و آن ها را خواهید خواند.

 درآمد:

تخمین و توانایی درآمد آینده مولفه ای است که ارزش بررسی دارد. دانشگاه سرمایه گذاری بزرگی از هزینه و وقت است و درآمد آینده می‌تواند مولفه ی مهمی در انتخاب باشد. می توانید با کسانی که در رشته های مورد نظر کار می کنند صحبت کنید و دیدی تقریبی به درآمد های احتمالی داشته باشید. اما توجه کنید، این درآمد‌ها برای شما قطعی نیستند و شما می توانید نسبت به عملکرد خود درآمد کمتر یا بیشتری داشته باشید. رضایت از زندگی را نیز در نظر بگیرید. حقوق چند میلیونی ممکن است ارزش نداشته باشد وقتی که در تک تک ثانیه هایی که کار می کنید ناراحتید.

  علاقه  و استعداد داوطلب:

‌چگونه رشته ی مناسب را انتخاب کنیم؟ برخی دانش آموزان یک رشته را تنها به خاطر عشق به موضوع آن انتخاب می کنند. شما اگر واقعا رشته ای را که می‌خوانید دوست داشته باشید، احتمال این که بیشتر درگیر کلاس هایتان و تجربه ی تحصیلات دانشگاهی تان شوید بالا می رود. و این می تواند به معنی نمره های بهتر و ارتباطات بیشتر و بهتر با دیگران در حوزه ی کاری و تحصیلی تان باشد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *