تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

پای بندی به زندگی زناشویی

پای بندی به زندگی زناشویی

پای بندی به زندگی زناشویی در افرادی که صمیمیت معنوی را در زندگی زناشویی خود برگزار می کنند، بسیار بیشتر است. کسانی که بتوانند بر تعهدات اجتماعی و اخلاقی خود در خارج از ارتباط همسران پای بند باشند، به راحتی می توانند به تعهدات مربوط به ارتباط همسران نیز متعهد باشند و می دانند که زندگی زناشویی مستلزم رعایت قواعدی می باشد که اگر انجام نشود می تواند آن زندگی را به خطر بیاندازد.

پای بندی به زندگی زناشویی

همسر شما بخش مهمی از زندگی شماست. پس تمام وقت خود را به خواندن روزنامه و دیدن برنامه مورد علاقه اختصاص ندهید. بلکه لطیف ترین دقایق زندگی خود رابا او سر کنید. زن و شوهر یک سال بعد از ازدواج به زیبایی صورت یکدیگر فکر نمی کنند، بلکه هر دو متوجه اخلاق و رفتار هم‌ میشوند.

اشتباهات عمومی زوج ها

  1. هيچ وقـــت از قــول همسرت فکـــر نکن. اين اشتباهی هست که خيلی از زوج ها دچارش ميشن.   مثلا اين مورد: من هيچ وقت نگفتم با هم بريم سينما، چون فکر ميکردم تو از سينما رفتن خوشت نمياد.  با اينکه همسرت رو خيلی خوب ميشناسی، ولی هميشه نظرش رو بپرس و هيچ وقت به جای اون تصمیم نگیر.
  2. با همسرتون صحبت کنید نه پشت سر همسرتون. صحبت کردن پشت سر همسرتون با دوستان یا خانواده به نحوی خیانت محسوب میشه. گفتن از مشکلات زناشویی زمینه نفوذ افراد سو استفاده کننده رو تو زندگی شما بیشتر میکنه.در واقع شما این پیام رو میدید که مشکلی تو زندگی شما وجود داره که با خلا اون مشکل میتونن بین شما نفوذ کنند

لطفا صریح صحبت کنید

بیان مقصود از طریق غیرمستقیم یا رفتارهای خاص به نوعی شکاکیت و بدبینی می‌انجامد. بدین معنا که در حرف‌ها و رفتارها به ‌دنبال معانی خاص گشته، آن‌ ها را تفسیر کرده و به خود می‌گیریم. این امر از سه طریق به جامعه آسیب می‌زند:

  • ذهن افراد را درگیر این امر می‌کند که حرفی نزنند یا کاری نکنند که به کسی بر بخورد.
  • مقدار زیادی از وقت افراد صرف دریافت و کشف پیام و تفسیر آن‌ها می‌شود.
  • گاهی با تفسیرهای نادرست باعث تنش‌ها، رنجش‌ها و سوء‌ تفاهم‌های جبران ‌ناپذیری می‌شود.

‎‌‌‌‌‌‌دیدن نکات مثبت همسر

انسانهای بالغ سعی می‌کنند به بهترین رفتارها و خصوصیات اخلاقی همسرشان توجه کنند، به جای اینکه روی رفتارهای منفی آنها متمرکز شوند. حواسشان به کارهای خوبی است که طرفشان می‌کند و حرف‌های خوبی که می‌زند. دعوا کردن در رابطه همیشه چیز بدی نیست. نگران بحث و گفتگوهایتان نباشید از سکوت آدم ها باید ترسید بحث و گفتگو در رابطه نشانه ی اهمیت است و سکوت نشانه ی بی اهمیتی. وقتی زن و شوهر به‌ هم توجه و برای حل مشکل همدیگر را تشویق و همراهی کنند و تا زمان حصول نتیجه دست از تلاش برندارند. دنیای آنها پر از طراوت و نشاط و محبت می‌شود.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *