تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

به چه درخواستی باید پاسخ دهید؟

به چه درخواستی باید پاسخ دهید؟

به چه درخواستی باید پاسخ دهید؟ با این سوال ناخود آگاه ذهن شما را برای تجزیه و تحلیل موقعیت و یافتن جواب آماده میگردانم. بنابراین شما وادار میشوید که کاملاً واقع گرایانه تصمیم بگیرید و ذهنتان را برای موقعیت های مختلف تمرین دهید. طولی نمیکشد که پس از چندبار تمرین خودتان راهکار اصلی را حدس میزنید و موفق می شوید.

به چه درخواستی باید پاسخ دهید؟

پس از پرسش سؤال و فهماندن آن، ذهن شما برای نجات یافتن از درگیری مجبور می شود که موضوع را تجزیه و تحلیل کند و به آن  پاسخ دهد. همین مسئله انگیزه درونی شما را برای تصمیم گیری  افزایش میدهد و روشهای گوناگون را معرفی میکند.

قبل از پاسخ دادن به هر درخواستی، باید درباره درخواستی که شنیده اید خوب فکر کنید و سؤالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا من وقت انجام آن را دارم؟
  • آیا با پذیرشآن تحت فشار قرار میگیریم؟
  • آیا براي انجام آن به دردسر می افتم؟
  • آیا رد آن نشانۀ بی میلی من خواهد بود؟
  • آیا با پذیرش آن احمق و ساده لوح به نظر می آیم؟
  • چه باید بکنم تا دیگران چنین درخواستی از من نکنند؟
  • اگر درخواست را بپذیرم چه چیزی بدست می آورم؟

به راحتی نه بگویید

با پاسخگویی به چنین سؤالاتی، به ایده های ذهنی خوبی دست پیدا می کنیم. با گذشت زمان و تمرینات مستمر « نه » اولین و روشن ترین پاسخ در ذهن شما خواهد شد. با این کار هنگام پاسخ دادن به درخواست دیگران، نه مضطرب میشوید، نه بدنتان خیس عرق میشود و نه خود را سرزنش میکنید. بلکه از همه مهمتر به راحتی می توانید نظر خود را بیان کنید و از حق و حقوق خود دفاع نمایید.

لازم به ذکر است که تجزیه و تحلیل بسیاری از موقعیت ها خیلی سخت و دشوار به نظر میرسد، اما چون حقیقتی از زندگی هستند، باید آنها را پذیرفت. بسیارند افرادی که برای شناخت دیگران آنها را با درخواستی محک میزنند. برای آنها نوع درخواست مهم نیست، بلکه پاسخی که شما به آن میدهید، اهمیت بسیاری دارد. این رویکرد باعث میشود که نگرانی ما هنگام رد و یا پذیرش درخواست آنها بیشتر شود و نتوانیم با خودمان صادق باشیم. اما باید بدانیم که دیدگاه مردم نسبت به ما به اندازه ای که ما نگرانش هستیم، بد نیست.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *