تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

رفتار با بچه بیش فعال

رفتار با بچه بیش فعال

روشهای رفتار با بچه بیش فعال چیست؟ مادرانی که بچه های بیش فعال دارن چون کارهایی از بچه هاشون میبینند که مادران دیگه نمیبینند. خیلی آستانه صبرشون میاد پایین و تحریک پذیر میشوند و ممکنه بچه رو کتک بزنند. بیشتر بخوانید “رفتار با بچه بیش فعال”

صمیمی شدن با نوجوان

صمیمی شدن با نوجوان

بهترین راهکار برای صمیمی شدن با نوجوان چیست؟ زمانی که فرزندان ما پا به سن نوجوانی می گذارند، دنیای آن ها به سرعت تغییر می کند . شاید برای اولین بار عاشق شوند. بدن آن ها به طرز غیرمنتظره ای تغییر کند. احساس دل شکستگی را تجربه کنند. شاید بی معرفتی و نامردی دیگران را مشاهده کنند و هزاران تجربه دیگر که برای آن ها رقم می خورد. بیشتر بخوانید “صمیمی شدن با نوجوان”

برخورد با بددهنی نوجوان

برخورد با بددهنی نوجوان

روشهای برخورد با بددهنی نوجوان چیست؟ بد دهنی نوجوان به دلیل تغییرات جنسی، جسمی و رفتاری به وجود می‌آید. در دوران نوجوانی افراد خلق تحریک پذیری دارند و نمی‌توانند با اطرافیان خود ارتباط مناسبی برقرار کنند. به همین دلیل با فحاشی و رفتارهای پرخاشگرانه عصبانیت و خشم خود را بروز می‌دهند. بیشتر بخوانید “برخورد با بددهنی نوجوان”

حق انتخاب دادن به کودکان

حق انتخاب دادن به کودکان

حق انتخاب دادن به کودکان اثرات متنوعی بر روی رشد و توسعه آنها می‌گذارد. این حق به کودک اجازه می‌دهد که در موقعیت‌ها و تصمیماتی که به آنها تعلق دارد، انتخاب کنند. و از حقوق و نظرات خود استفاده کنند. بیشتر بخوانید “حق انتخاب دادن به کودکان”

مهارت نه گفتن کودکان

مهارت نه گفتن کودکان

مهارت نه گفتن کودکان در تربیت آنها بسیار مهم است. زیرا این مهارت به آن‌ها کمک می‌کند تا مرزها و محدودیت‌های خود را درک کنند. از توانایی خود برای مدیریت احساسات و رفتارهایشان استفاده کنند. بیشتر بخوانید “مهارت نه گفتن کودکان”

فراموشی در کودکان

فراموشی در کودکان

چه کنم تا فرزندم وسایلش را گم نکند یا فراموش نکند؟ فراموشی در کودکان معضلی است که اکثر خانواده ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. این پیشامد که نهار خوردن را فراموش کنیم و یا چترمان را گم کنیم. امری طبیعی است که بعضی از ما به آن عادت نیز کرده‌ایم. کودکان به‌ ویژه مستعد فراموشی یا گم کردن هستند که گر چه یک رخداد طبیعی است. اما در عین‌ حال، کلافه کننده، وقت‌گیر و گران نیز هست. بیشتر بخوانید “فراموشی در کودکان”

تقویت رفتار کودکان

تقویت رفتار کودکان

پاداش اجتماعی و تقویت رفتار کودکان از مفاهیم مهم در تربیت و روانشناسی است. از  طریق پاداش های اجتماعی مناسب، می توان رفتارهای مثبت کودکان را تشویق و تقویت کرد و از این طریق به آنها در ایجاد عادات خوب کمک کرد. بیشتر بخوانید “تقویت رفتار کودکان”

کودک غرغرو چگونه است؟

کودک غرغرو چگونه است؟

کودک غرغرو چگونه است؟ اصطلاح کودک غرغرو به کودکانی گفته می‌شود که در حال حرکت و فعالیت بیشتری هستند و انرژی زیادی دارند. بیشتر بخوانید “کودک غرغرو چگونه است؟”

باج‌گیری در کودکان

باج‌گیری در کودکان

باج‌گیری در کودکان به معنای استفاده از رفتارهای منفی و تهدید‌آمیز برای کسب مزایا یا مالکیت بر دیگران است. این رفتار ممکن است به صورت کلامی، فیزیکی یا حتی از طریق رفتارهای اجتماعی انجام شود. بیشتر بخوانید “باج‌گیری در کودکان”

کلمه برترین در تربیت کودک

کلمه برترین در تربیت کودک

نقش کلمه برترین در تربیت کودک چیست؟ پسوند “ترین” به عنوان یکی از پسوندهای مقایسه‌ای در زبان فارسی برای بیان برترین درجه یا مقداری از یک ویژگی یا وضعیت استفاده می‌شود. بیشتر بخوانید “کلمه برترین در تربیت کودک”