تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

رفتارهای مخرب رابطه چیست؟

رفتارهای مخرب رابطه چیست؟

رفتارهای مخرب رابطه چیست؟ شکایت کردن میتواند هر رابطه ی خوبی را به یک شکنجه تبدیل کند حتی اگر مستقیم از طرف مقابل شکایت نکنید شنیدن غرولند و نظرات منفی آدم را خسته و روابط را فرسوده میکند. به جای گفتن “چه فیلم بدی بود” یا “وای بازم ترافیک” و امثال اینها، یا جملات مثبت بگویید یا ساکت باشید.

رفتارهای مخرب رابطه چیست؟

انتقاد کردن نیز عادت شایع و فرساینده ایست و اگر دائمی باشد از شکایت دائم نیز بدترست و براحتی پیوندهای صمیمی را به نقطه پاره شدن میرساند. برای خنثی کردن اثرات زهرآلود انتقاد این عادت را در خود بپرورانید که از شریک زندگی تان تعریف کنید و او را تایید کنید.

ثابت کردن اینکه او اشتباه میکند. بخصوص در حضور دیگران روابط شما را در حالی خراب می کند که هیچ سودی عایدتان نمی شود. مثلا چه فرقی می کند که شما مهمانی را ساعت یازده ترک کردید یا دوازده؟ یا اینکه رنگ موهای میزبان قهوه ای سیر بود یا سیاه؟

گفتن “نه” به جای “بله” حتی وقتی پیشنهاد او به نظرتان غیر منطقی میرسد کار صحیحی نیست و به جای مخالفت و “نه” گفتن بهتر و سازنده ترست که بگویید “بله تا آنجایی که ممکن است” یا “باشد تمام سعی ام را میکنم.

وجود نفر سوم در روابط زوجین

اگر همسر شما قصد رابطه ای خارج از عرف داشته باشد، با چک کردن گوشی و زیر نظر گرفتن ایشون و اضطراب و… نمیتونید جلوش رو بگیرید. تنها عامل بازدارنده ، استحکام روابط شماست. چه جنسی چه عاطفی و در کنار آن تاکید به اهمیت وفاداری حتی در فضای مجازی در زندگی  زناشویی طی گفتمانهای روزانه. یادتون نره قرار نیست خط و نشان بکشیم قراره تاکید کنیم بر ارزشمندی وفاداری و آسیب بی وفایی.

 در گفتمان های روزمره

  • اولا تاکید میکنیم بر عشق به همسر و آرامش حاصل از با هم بودن .
  • دوما تاکید می‌کنی بابت آرامشی که در زندگی داریم خوشحالیم.
  • سوما تاکید میکنیم که مردان و زنان بی اصالت در زندگی به روابطشون پایبند نیستند و از همه بیشتر به خودشون آسیب میزنند.
  • چهارما تاکید کنیم که خوشحالیم که همسر قابل اعتمادی داریم. در کنار آن یادآوری این که حتی یک خطا میتواند اعتماد رو تخریب و برای همیشه از بین ببرد.

توجه کنید، این پروسه حرف های همیشگی شما نیست. این یک سیر پیشگیرانه است که میتونید در روابط روزمره، اجرایی کنید. قرار نيست همه این دیالوگ ها روزانه رد و بدل شود. بلکه قرار است به مرور ارزش سازی شود.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *