تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

معنای حریم خصوصی

معنای حریم خصوصی

هر فردی به تنهایی احتیاج دارد. شریک شما باید معنای حریم خصوصی را درک کند. افرادی که این قانون را رعایت نمی کنند، پس از مدتی از هم خسته می شوند و در رابطه احساس خفقان می کنند. باز هم می گوییم، در هر چیزی تعادل لازم است، حتی با هم بودن. شریک زندگی خوب به تنهایی شما احترام می گذارد.

معنای حریم خصوصی

اگر چه مشورت کردن در هر مسأله‌ای، به خصوص در ابتدای زندگی مشترک شرط است اما زیاد مشورت کردن باعث باز شدن پای دیگران به حریم خصوصی زندگی می‌شود و همسر شما فکر ‌می‌کند در تصمیم‌ گیری‌ها ردپایی از افکار خانواده همسرش وجود دارد و احساس ناامنی در او ایجاد می‌‌شود.

وسواس و عشق

علاقه شدید عاطفی و تمایل برای با هم بودن و ابراز علاقه در ابتدای هر رابطه‌ای طبیعی است اما این چیزی نیست که بخواهد در یک رابطه طولانی دوام پیدا کند.

شور عشق به مرور زمان کمتر می‌شود و با احساسات و تجربه‌های روزمره در می‌آمیزد. در رابطه طبیعی شما متعهد هستید و به نیازهای یکدیگر توجه می‌کنید. یکی از خواسته‌های مهم و اساسی هر آدمی احترام به حریم خصوصی است.

اما متأسفانه کسی که اختلال وسواس در عاشقی دارد. دائما در شور و حال اولیه است او رابطه‌ را مجموعه‌ای از احساس دوست داشتن، مشکلات روزمره، خستگی، اختلاف نظر و بی‌حوصلگی نمی‌داند. برداشت او از هر نوع کم توجهی بخاطر خستگی و فشار روزانه یا بی‌حوصلگی فقط نفرت و بی‌علاقگی است. چنین افرادی معنای حریم خصوصی را درک نمیکنند. به خود و شریک زندگی‌شان آسیب می‌زنند. تهدید به خودکشی می‌کنند و واقعیت زندگی را همانگونه که هست نمی‌پذیرند.

آنها شکاک هستند و تمایل زیادی به کنترل قربانی خود دارند. تمرکز اصلی آنها بر احساس عاشقی است و برای هیچ چیز دیگری ارزش قائل نیستند. اگرچه این اختلال هنوز به عنوان یکی از اختلالات روانی دسته بندی و معرفی نشده است اما برخی از روان‌شناسان معتقدند بخاطر ماهیت ویرانگر این احساسات این رفتارها ناشی از اختلال روانی است.‏

ارتباطات کلیدی جهت حفظ رابطه

اگر می خواهید ازدواج شما یک ازدواج شاد باشد، ارتباطات کلیدی را باید داشته باشید. شما و همسرتان باید قادر به گفتگو با یکدیگر در مورد افکار خود باشید، مخصوصا در مواردی که دو نفر شما موافقت می کنند تا با هم کار کنند. انجام این کار به صورت روزانه باعث تقویت ارتباطات و حفظ اعتماد بین شرکا می شود تا ازدواج شما سالم و قوی باشد. وقت خود را برای گوش دادن به حرفای همسر خود بگذارید و موجب شوید که او احساس آرامش کند.

نسبت به همسرتان مهربان باشید، به او عشق بورزید و او را درک کنید. اگر روز بدی دارید و به او ضربه ای می زنید، حتما عذرخواهی کنید؛ اگر می خواهید به حرفا شما گوش کند، به او احترامی را که سزاوار اوست، به او بگذارید، به خاطر اینکه ازدواج کرده اید. شما همچنین باید به حریم خصوصی همسر خود احترام بگذارید. اگر انتظار دارید او به شما احترام بگذارد، به خاطر تلفن یا رایانه خود او را کم اهمیت نکنید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *