تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

عصبانیت‌های همسرتان را بشناسید

عصبانیت‌های همسرتان را بشناسید

عصبانیت‌های همسرتان را بشناسید . زمانی‌هایی وجود دارد که بطور ناگهانی با عصبانیت همسرتان روبرو می‌شوید بدون آنکه بدانید او چرا عصبانی است. گاهی رفتار عصبی همسرتان امکان دارد، علتی بیرون از منزل و رابطه زناشویی داشته باشد. بنابراین بهتر است زن یا شوهر از دلیل عصبانیت همسرشان آگاهی پیدا کنند.

عصبانیت‌های همسرتان را بشناسید

در این مواقع ترک کردن شخص عصبانی کار عاقلانه‌ای نیست. برای این که تصور بر این است که چنانچه  وی را ترک کند، او ارامش پیدا می‌کند. در حالیکه این مسأله نه تنها بهبود پیدا نمی‌کند بلکه اوضاع را بدتر خواهد کرد. زیرا حمله افکار همراه با تنش و عصبانیت در مواقع تنهایی وی را رها نخواهد کرد.

 روش‌هـايى بـراى كنـار آمـدن راحـت‌تـر بـا عـصبانیت هـمسر

  •  صــبور باشیم
  •  كم كردن انتظارات
  •  گاهی سـکوت کنیم
  •  سـریع قضاوت نکنیم
  •  فهميدن علـت عصبانیت
  •  به حل مـسئله فکر کنیم
  •  همدلی را فراموش نکنیم
  •  احساسات خودمان را، بیان کنیم

زن‌ ها از پرخاشگری مردها بدشان می‌آید. درست است که زنها دوست دارند دلشان به یک همسر مقتدر گرم باشد اما هیچ زنی نیست که بگوید: من دوست دارم شوهرم خشن باشد.

پس مردها باید حواس‌ شان باشد که خشونت به کار نبرند. صدایشان را بالا نبرند و به همسرشان احترام بگذارند. اگر مردی می‌خواهد زنش را درک کند. باید برایش احترام قائل باشد؛ اما در حد متعادل. خانم‌ها هم مرد متعادل دوست دارند.

بــعد از دعــوا، ســکوت نکنیــد.

اگر بعد از دعوا به زمان نیاز دارید تا دوباره روحیه خود را به دست بیاورید. اشکالی ندارد؛ اما حتما این را به همسرتان بگویید. متخصصین معقتدند: اگر بعد از دعوا همسرتان را از خود برانید، او احساس می‌کند می‌خواهید او را تنبیه کنید. و به همین دلیل شاید نتواند به سمت شما بیاید و احساساتش را بازگو کند. به جای این کار به او بگویید: احساسات من به سرعت احساسات تو به حالت قبلی برنمی‌گردند. به من فرصت بده. وقتی حالم خوب شد، در این مورد بیشتر صحبت می کنیم.

در دعوا گذشته را به میان نیاورید

هر وقت جر و بحث و یا دعوا کردید و آن دعوا تمام شد، همان جا و برای همیشه تمامش کنید. هیچ وقت مطلبی که مربوط به ماه‌ها پیش است را دوباره پیش نکشید. این رفتار علاوه بر این که باعث ناراحتی فوق‌ العاده همسرتان می‌شود، به او این حس را القا می‌کند که شما همیشه از حرف‌هایشان سوء استفاده می‌کنید.

اگر همسرتان کاری انجام می‌دهد که باعث عصبانیت شما میشود، با او درباره این رفتارش صحبت کنید. به زبان دیگر، هر کاری که می‌خواهید، بعد از هر دعوا و ناراحتی انجام دهید، هیچ وقت پای گذشته‌ها را به میان نکشیده و آن‌ را یادآوری نکنید.

به زبان بدن یکدیگر توجه کنید

بین حرف طرف مقابل نروید و سعی کنید بعد از خاتمه صحبت‌های همسرتان صحبت کنید. خلاصه‌ای از صحبت‌های همسرتان را بازگو کنید. خواسته‌های خود را شفاف بیان کنید و گفت‌وگو‌های درونی خود را بالا ببرید. عصبانیت‌های همسرتان را بشناسید و سعی کنید با او همدلی لازم را داشته باشید و به هنگام عصبانیت با یگدیگر صحبت نکنید. حتما از اهداف خود و طرف مقابلتان برای ازدواج آگاهی داشته باشید.

مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شوند که نتوانیم با همسر خود همدلی کنیم، نداشتن کنترل هیجانات و خشم است. لذا به هنگامی که در کنترل هیجانات خود ناتوان هستید، حتما از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *