تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

تأثیرات لبخند و خنده چیست؟

تأثیرات لبخند و خنده چیست؟

تأثیرات لبخند و خنده چیست؟ لبخند زدن و خندیدن ، نشانه داشتن شخصیتی دست و دلباز، اجتماعی و خوش قلب است. گرچه ما معمولاً خندیدن زیاد را با سبکسری یکی میدانیم ولی بایستی بدانیم که تغییراتی فراسوی سبکسری در جسم و بدن انسان به واسطه خندیدن و لبخند زدن به وجود می آید که تظاهرات عینی آن شادمانی است که در این حالت تمام جسم تنظیم میشود و ذهن شفافتر میگردد.

تأثیرات لبخند و خنده چیست؟

خنده پدیدهای است که در اغلب موارد برای ابراز شادمانی و لذت به کار میرود و یک توانایی است که در بین موجودات زنده فقط انسان دارای آن است . انسان با توانایی خندیدن به دنیا می آید و بدون هیچ آموزشی از همان آغاز میتواند بخندد. از دیدگاه روانشناسی خنده و اکنشی است که برای تخلیه هیجانات به کار میرود در واقع از طریق خندیدن انرژی ذخیره شده ناشی از شرایط مختلف مثل کنترل محیط ، کنترل ذهن فرد و حوادث زندگی از ذهن و بدن تخلیه میشود و به همین دلیل معمولاً پس از مدتی خندیدن احساس آرامش زیادی به فرد دست میدهد.

آثار مثبت خندیدن

تحقیقات علمی نشان میدهد در حالی که افسردگی به دستگاه ایمنی بدن در برابر بیماریها آسیب میرساند ، خنده با کاهش کورتیزول ، افزایش هموگلوبین ، افزایش فعالیت سلولهای کاهنده درد و افزایش سیتوکنین دستگاه ایمنی را تقویت میکند . وقتی شخصی میخندد وجودش از احساساتی مثل آسودگی ، گرما ، رهایی و سرحالی آکنده میشود و اینها همان احساساتی هستند که در بردارنده مفهوم کلی سلامت اند.

خنده یکی از مهمترین ورزشهاست . هیچ ورزشی نمیتواند مثل خنده بیشتر عضلات بدن را به جنبش درآورد یک دقیقه خندیدن برابر با چهل مرتبه نفس عمیق کشیدن است . همچنین روزانه ۱۵ دقیقه خندیدن بخش زیادی از منافع حاصل از پیاده روی صبحگاهی را دربردارد . خنده با کاهش و زدودن احساسات منفی نقش مهمی در پیشگیری از حملات قبلی دارد و نوعی ماساژ قوی برای قلب است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *