تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

به نه گفتن بله بگوییم

به نه گفتن بله بگوییم

حتماً دیده اید که کشتی گیران چگونه هنگام مبارزه به خود فشار می آورند و تمام نیروی خود را به بازوها وارد میکنند تا موفق شوند. آنها برای موفقیت علاوه بر تمرکز، روی قدرت بازوی خود حساب کرده اند. ما نیز برای موفقیت خود هنگام مواجه شدن با درخواست دیگران علاوه بر تمرکز باید روی زبانمان حساب کنیم. برای شروع این
کار باید زبانمان را عادت دهیم که به جای بله گفتن به نه گفتن بله بگوییم .

برای این کار بهتر است به بایدها و نبایدهایمان خوب فکر کنیم و سپس مهارتهای لازم برای انجام و یا اجتناب از آنها را تقویت کنیم. در وهلۀ اول این کار بسیار سخت و طاقت فرساست، اما نتایج بسیار خوبی در پی خواهد داشت. پس از مدتی متوجه خواهیم شد که قدرت درونی مان برای نه گفتن بیشتر از قبل شده و راحتتر از همیشه برای آن تصمیم میگیریم.

به نه گفتن بله بگوییم

به یاد داشته باشید که هرگز قبل از فکر کردن به درخواست، هیچ جوابی به آن ندهیم. تا وقتی مطمئن نیستیم، نباید آن را بپذیریم و یا بیهوده رد کنیم. اگر روزهای اول تمرین نتوانستید از پس این کار برآیید، چندان به خودتان سخت نگیرید. پیداست که پس از عمری بله گفتن، تغییر آن به شکل کاملاً برعکس آن، کاملاً دشوار است. اگر باز هم پاسخ مثبت دادید، نگران نشوید و امیدوار باشید که برای دفعات بعدی به راحتی نه بگویید. خوب میدانم که با پذیرش درخواست دیگران چه ضربه ای به عواطف و احساسات خود میزنیم. بیش از هر موقعی در زندگیمان احساس حماقت میکنیم و اعتماد به نفس خود را از دست میدهیم. در واقع ما حق خود را پایمال کرده ایم و آن را بدون هیچ دلیلی به دیگران داده ایم.

کسب جلب توجه و اعتماد با گفتن بله

به عبارت دیگر ما با زبان کوچک مان، جلوی تمام عقاید و احساسات مان ایستاده ایم و نسبت به آنها بی اهمیت بوده ایم. با وجود تمام این توضیحات بسیاری از افراد در گوشه و کنار این دنیا هستند که آگاهانه هر درخواستی را می پذیرند. آنها از این مسئله برای جلب توجه و اعتماد دیگران به خود استفاده میکنند. مثلاً برای پرداخت کمک های مالی داوطلب میشوند، تا خیر و نیکوکار معرفی شوند. به هر درخواست پدر و مادر خود پاسخ مثبت میدهند تا بیشتر مورد محبت آنها قرار گیرند. در جلسات مختلف شرکت میکنند تا روزی بتوانند خودشان جلسه برگزار کنند. آنها از اینکه دیگران فکر کنند که تنبل و بی خیال هستند، میترسند و حاضرند برای آرام کردن وجود خود به هر چیزی پاسخ دهند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *