تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

راه رسیدن به آرامش کامل

راه رسیدن به آرامش کامل

خداوند میفرماید« اگر ذهن خود را روی من متمرکز نگاه داری، من تو را در آرامش کامل نگاه خواهم داشت». دقت کنید که این راه رسیدن به آرامش کامل است. چگونه؟
افکارتان را تنها روی خداوند متمرکز نگاه دارید. به صداهایی که در ذهنتان در حال پخش هست توجه کنید، افکاری مثل، ای کاش فرزندم سر به راه شود یا اگر از کارم اخراج شوم، چه بلایی بر سرم خواهد آمد؟ یا امکان ندارد که بتوانم از شر این بیماری خلاص شوم، نباید روزتان را با چنین افکاری سپری کنید.

چگونه بهتر فکر کنیم؟

هنگامی که روی چنین افکاری متمرکز می شوید، ممکن نیست که به آرامش برسید. تمرکز کردن بر روی مشکلات، آنها را بهتر نخواهد کرد، بلکه –به عکس- آنها را بدتر خواهد نمود. بایستی کانون تمرکز خودتان را تغییر دهید. در طول روز اینگونه فکر کنید که:« من در دستان قدرتمند خداوند هستم. تمام کائنات برای نیکی رساندن به من دست به دست هم داده اند. این مشکل خاص، برای من اتفاق نیفتاده است تا بماند، بلکه آمده است که بگذرد. مشکلات و سختیها هر چقدر هم که بزرگ باشند، با این حال پروردگارم، من را از تمامی آنها به سلامت گذر خواهد داد». این شیوه ی بهتر فکر کردن است. هنگامی اینگونه تفکر کنید، آرامش عظیم تری خواهید داشت، شادی بیشتر و قدرتی برتر.

پل مقدس این اصل را به خوبی درک کرده بود. او گفت « من در مورد خودم شاد فکر میکنم» شادی در تفکر ما آغاز میشود، پل مقدس با ناکامیها و سختیهای زیادی دست و پنجه نرم کرده بود. کشتی او غرق شده بود، زندانی شده بود، مورد بدرفتاری قرار گرفته بود، با این حال او روی مشکلات خودش تمرکز نکرده بود. او روی این که شرایطش چقدر بد بود تفکر نمیکرد و تمامی آن ناکامی ها را مرتباً در ذهن خودش تکرار نمینمود. او کسی است که گفت « سپاس خدایم را که همواره فتح و ظفر برایم مقدر میفرماید. من از یک فاتح، برتر هستم .»

ذهن او مملو از تفکر امید، تفکر ایمان، تفکر پیروزی بود. او میگفت: «اوضاع ممکن است که به ظاهر بد باشد، اما من راز اینکه چگونه با تفکرم خودم را شاد سازم، آموخته ام».

راه رسیدن به آرامش کامل

برخی از مردم خودشان را با تفکرشان به افسردگی برده اند. آنان به قدری طولانی روی مشکلاتشان تمرکز کرده اند که با تفکرشان خود را به بی انگیزگی رسانده اند. آنان به اندازه ای گزارش های اخبار را مشاهده کرده اند که با تفکرشان خود را به ترس سوق داده اند. اما خبر خوب این است که همانگونه که شما میتوانید با تفکرتان خود را به افسردگی، ترس و منفی گرایی ببرید، میتوانید خود را با تفکرتان به سعادت هدایت کنید. میتوانید با تفکر، خودتان را به آرامش برسانید. حتی میتوانید با تفکر، حال خودتان را بهتر کنید. شما میتوانید با تفکر، خودتان را خوشبخت کنید. شما میتوانید با تفکر، خودتان را به آرامش برسانید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *