تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

برچسب متوسط بودن

برچسب متوسط بودن

یکی از برچسبهایی که اکثر مردم آن را پذیرفته اند، «متوسط بودن» است . خیلی ها پیش من می آیند و میگویند: « هیچ چیز خاصی در من وجود ندارد. من فقط یک انسان معمولی بین ۳ میلیارد جمعیت جهان هستم ». آنها برچسب متوسط بودن را پذیرفته اند.

شما هرگز برای زندگی متوسط خلق نشده اید. بذر عظمت درون شما نهفته است. شما برای این خلق نشده اید که زندگی کنید و بمیرید و هیچکس هم از وجود شما خبر نداشته باشد. خداوند رسالتی برای شما قرار داده است که هیچکس دیگر قادر به تحقق آن نیست. شما بخشی از برنامه الهی خداوند هستید. شما خدمتی برای عرضه دارید که هیچکس دیگری توانایی عرضه چنین خدمتی را ندارد. هیچکس پیدا نمیشود که شخصیت و ظاهری دقیقاً مشابه شما داشته باشد. چیزی منحصر به فرد در مورد شما وجود دارد. هرگز برچسب « متوسط بودن» را نپذیرید.

نتیجه پذیرش متوسط بودن

اگر باور کنید که متوسط هستید، زندگی متوسطی خواهید داشت. اگر باور کنید معمولی هستید، زندگی معمولی خواهید داشت. در این صورت زندگی را از سر میگذرانید و هیچ کار بزرگی را به انجام نمیرسانید. حقیقت این است که هیچ چیز معمولی در مورد شما وجود ندارد. شما توسط خداوند قادر و متعال آفریده شده اید. خداوندی که خالق کل جهان هستی است، از روح خود در شما دمیده است. او تاج پادشاهی مخلوقات را بر سر شما نهاده است. خون پادشاهی در رگهای شما جریان دارد. شما سرنوشتی برای محقق کردن دارید، سرنوشتی فراتر از آنچه که میتوانید در ذهنتان تجسم کنید.

راههای منحصر به فرد بودن

اما اگر میخواهید به همان کسی تبدیل شوید که خداوند برای شما در نظر دارد، یکی از اولین گامهایی که باید بردارید این است که برچسب «متوسط بودن » را پاک کنید و برچسب «معمولی بودن » را از ذهنتان پاک کنید. برچسبهای «شاهکار خلقت »، «منحصر به فرد بودن » و« ارزشمند بودن » را جایگزین آن کنید. « دیل براون» که یکی از مربیان اسطوره ای بسکتبال است ،تعریف کرد که روزی برای جمعی از دانش آموزان سخنرانی میکرد.

در پایان سخنرانی،پسری با قد۲ متر و۱۰سانتی متر و وزنی در حدود ۱۲۰کیلوگرم آمد و گفت: « سلام آقای براون، من خیلی به بسکتبال علاقه مند هستم، اما پرشهای من ضعیف است و خیلی زود در زمین خسته میشوم و بعد از چند  دقیقه دویدن، به نفس نفس میافتم »! دیل براون تصمیم گرفت به آن پسر کمک کند تا به رؤیای خود جامه عمل بپوشاند. او به پسرک گفت : « تا چند روز دیگر برای تو برنامه تمرینی مینویسم که به وسیله آن میتوانی قدرت و استقامت پاهایت را افزایش دهی».

برچسب متوسط بودن

سه ماه بعد، او نامه ای از آن پسرک دریافت کرد که در آن نوشته شده بود :« آقای براون، من طبق برنامه شما عمل کردم و ساعتها در باشگاه بر روی قدرت پاهایم کار کردم، اما در نهایت مربی تیم بسکتبال نام مرا از تیم خط زد. او میگوید من بسیار بزرگ، آهسته و دست و پا چلفتی هستم».

دیل براون در جواب نامه او نوشت«پسرم، اگر تو به تلاشت ادامه دهی و هر روز بهترینِ خود را به نمایش بگذاری و از خداوند یاری بجویی، او تو را به جایگاهی که باید به آن برسی،خواهد رساند». آن پسر جوان باید تصمیم میگرفت که آیا میخواهد همان برچسبهای منفی را بپذیرد؟ برچسب هایی که حاکی از این بود که او خیلی بزرگ، آهسته و دست و پا چلفتی هست و یا اینکه آن برچسبها را کنار بگذارد و به دنبال تحقق رؤیایی برود که خداوند در قلب او قرار داده است؟ او تصمیم گرفت آن برچسبهای منفی را کنار بگذارد.

«شکیل اونیل » در نهایت با تلاش و پشتکار به تیم LSU ،که مربی آن دیل براون بود پیوست. او تمام رکوردها را شکست و به یکی از بزرگترین بسکتبالیستهای تاریخ تبدیل شد. هماکنون مجسمه او در مقابل استادیوم بزرگ LSU ساخته شده است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *