تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

بهترین نوع نگاه به احساس

بهترین نوع نگاه به احساس

بهترین نوع نگاه به احساس چگونه است؟ هرکسی در زندگی نگاه متفاوتی به احساس و زندگیش داره اما نگاهی که شاید باعث بشه هرکسی اون رو وارد سبک زندگیش کنه، احساس بهتری تجربه کنه این که ما بدونیم، مسائل و چالش ها همیشگیِ و در دنیای مادی اینها عادیه. اما این احساس توئه که آیندتو مشخص میکنه، نوع دیدگاهت به مسئله ها و زندگی الانت آیندتو مشخص میکنه.

بهترین نوع نگاه به احساس

اما برای اینکه ما بتونیم این رو بهتر از هر زمانی رعایت کنیم و وارد زندگیمون کنیم بدون اینکه بخوایم از کسی تبلیغ کنیم بهتره در طول روز هر لحظه احساس کردیم نیازه این سؤال هارو از خودمون بپرسیم در طول روز ببین چه احساسی داری و تمرکزت کجاس؟ پس تمرکزتو روی نقاطی بذار که از زندگیت لذت ببری.

چطور در لحظه باشیم؟

این نقاط نقاطی بوده که از گذشته تا الان اونارو داری و داشتی فقط چون ما از بچگی بهمون یاد ندادن و یاد نگرفتیم که ما در لحظه، با طرز فکرمون انتخاب می کنیم تمرکزمون روی چه نقاطی از زندگی باشه، لذت های زندگی یا رنج های زندگی؟ چرا یاد نگرفتیم؟ چون خانواده و گذشتگان ما نیز اینو یاد نگرفته بودن و چون تغییری در روند زندگی و مهارت فکر کردنشون ایجاد نکردن تمام اون الگوها رو به ما منتقل کردن پس ما اگه از این لحظه که فهمیدیم ما با طرز فکر و هدایت این موضوع تعیین کننده احساس خوب یا بدمون هستیم اگه هر حسی رو تجریه کنیم، مسئولیت اون حس با خود شخص است.

مسئولیت احساسمان را برعهده بگیریم

بایستی از این لحظه به بعد مسئولیت احساسمون رو در زندگی به عهده بگیریم و این نیاز به یک درون قدرتمند داره.  پس همین حالا مهم ترین قدم زندگیت در تعیین احساست بردار، و اون این که مسئولیت احساست رو در زندگی به عهده بگیری و این مهم ترین کاریه که تو برای خودت میتونی انجام بدی.

به قول قرآن ما هر کاری که می کنیم به خودمون بر میگرده پس اگه الان یاد گرفتی با یه تغییر کوچیک زاویه دیدت نسبت به زندگی، میتونی حستو بهتر کنی اگه این کارو نکردی تو به خودت ستم می کنی و کسی رو نباید مسئول بدونی چرا؟ چون همیشه میشه گفت نبوغ، ایده، خلاقیت در جاییِ که شخص احساس بهتری نسبت به زندگیش داره و یک ذهنیت شاد میتونه این کارها رو برای یک شخص انجام بده نه ذهنیتی که منفی بافه، و حس درونی بدی نسبت به خودش و زندگی داره.

پس ما یاد گرفتم با سؤال ها و پاسخ های در ذهنمون میتونیم به احساس بهتری برسیم. فکر کردن، عزت نفس، هدف گذاری، احساس خوب و … همه این ها مهارتِ که با تمرین به دست میاد  پس ساده از کنار این موضوعات نگذرید و بهشون پایبند باشید .

نکته شگفت انگیز احساس خوب

نکته مهم دقیقاً اینجاست که بایستی به این سؤال ها فکر کنیم و جواب بدیم کسی که بایستی کنترل کننده احساست باشه ماییم و هیچ کس دیگه ای، نمیتونه این کار رو برای ما بکنه. اگه ما سعی نکنیم احساسمون رو کنترل کنیم و اون رو آگاهانه به سمت خوب شدن هدایت کنیم اونوقت چه اتفاقی میفته؟

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *