تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

احساس اضطراب در موقعیت های اجتماعی

احساس اضطراب در موقعیت های اجتماعی

آیا رفتن به میهمانی ها و اجتماعات شما را می ترساند؟ آیا ترس از گفتن چیزی یا انجام کاری احمقانه شما را از ملاقات افراد جدید باز می دارد؟ آیا احساس می کنید که دیگران درباره شما قضاوت می کنند؟ اگر چنین است، تنها نیستید. احساس اضطراب در موقعیت های اجتماعی امری عادی است اما برای بعضی ها این موقعیت ها تحمل ناپذیر است و به چنان اضطرابی در آنها منجر می شود که از همه موقعیت هایی که باید با دیگران تعامل داشته باشند خودداری می کنند.

احساس اضطراب در موقعیت های اجتماعی

مبتلایان به اختلال اضطراب اجتماعی در موقعیت های اجتماعی و مواقعی که باید کاری انجام دهند، ترس و اضطرابی غیرمنطقی را تجربه می کنند. ترس و اضطراب آنها چنان شدید است که می تواند به مختل شدن روابط دوستانه و مناسبات خانوادگی و آسیب دیدن کارکردهای شغلی و خانوادگی منجر شود. بیش از نیمی از مبتلایان، از دوران کودکی و تقریبا همه آنها تا ۲۰ سالگی علائمی مانند لرزش و تپش قلب را نشان می دهند. مبتلایان به این اختلال بعد از سالها زندگی همراه با ترس و اضطراب به این باور می رسند که «من اینگونه ام .»

بیماران و اطرافیان این علائم را به حساب خجالت افراطی می گذارند و آن را نادیده می گیرند. واقعیت این است که اضطراب اجتماعی یک بیماری پزشکی است و در صورتی که درمان نشود می تواند مزمن شود. نادیده گرفتن مشکل می تواند زندگی فرد را فلج کند. مبتلایان به اختلال اضطراب اجتماعی در تنهایی رنج می برند، چرا که از ملاقات کسانی که می‌توانند به آنها کمک کنند، عاجزند. گناه شما نیست که به اختلال اضطراب اجتماعی مبتلائید و این را بدانید که کمک امکان پذیر است. روش هایی وجود دارد که می تواند اضطراب شما را کنترل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با روانشناسان مرکز مشاوره بینا صحبت کنید. شما تنها نیستید.

حقایقی درباره ی اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی)

• از هر ۷ نفر یک نفر به اختلال اضطراب اجتماعی دچار است.
• اختال اضطراب اجتماعی سومین بیماری شایع روانپزشکی است.
• اختلال اضطراب اجتماعی یک بیماری پزشکی است.
• گناه شما نیست که اینگونه اید.
• اختلال اضطراب اجتماعی درمان پذیر است.

علت اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) چيست؟

علت قطعی اختال اضطراب اجتماعی ناشناخته است. اما محققان بر این باورند که عدم تعادل شیمیائی در برخی بخش های مغز که تنظیم کننده تفکر و خلق اند. به این اختلال دامن می زند. چیزی که محققان درباره اختلال اضطراب اجتماعی می دانند این است که این بیماری ارثی است . در بعضی ها بعد از تجربه یک رویداد آسیب زا در دوران کودکی اضطراب و ترس بوجود می آید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *