تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

توانایی مدیریت خواسته ها

توانایی مدیریت خواسته ها

توانایی مدیریت خواسته ها ،توانایی هایی هستند که به ما کمک می کنند در موقعیت های گوناگون، عاقلانه و درست رفتار کنیم؛ به طوری که با خود و دیگران سازگارانه ارتباط برقرار کرده بدون استفاده از خشونت بتوانیم مسایل پیش آمده را حل نماییم و ضمن به دست آوردن موفقیت در زندگی، احساس شادمانی داشته باشیم.

پسری که در نوجوانی و جوانی نتواند بر نیازها و تمایلات خود مدیریت کند و سعی می کند آنها را از هر راهی تأمین نماید، برده و بندهٔ نیازهای خودش است. این گونه پسران کمتر تن به ازدواج می دهند و اگر ازدواج هم بکنند دیگران را بردهٔ نیازهای خود می کنند.

توانایی مدیریت خواسته ها

این گونه پسران نمی توانند مراعات حال دیگران را کرده و به مصلحت و خیر دیگران فکر کنند، چون همواره برآورده شدن نیازهای خودشان را در اولویت قرار می دهند و بیشتر به دنبال تنوع طلبی خود هستند. چه بسا این مسئله سلامت و وفاداری آنها را هم تحت الشعاع قرار دهد. برای همین امام حسن سفارش می کردند: « دختر خود را به ازدواج کسی دربیاورید که بتواند تمایلاتش را مدیریت کند؛ چرا که اگر او را دوست داشته باشد گرامی اش می دارد و اگر او را دوست نداشته باشد به او ستم نمی کند ».

راه های تشخیص توانایی مدیریت

  • با تحقیق از دوستان و محل تحصیل و محیط زندگی و محیط کار طرف مقابل، ببینید برای رسیدن به خواسته هایش، چقدر به رفتارهای نامتعارف، پرخطر یا نامشروع دست می زند.
  • در جلسۀ خواستگاری نظرش را در مورد تعامل دو جنس بپرسید. اگر احساس کردید خیلی راحت تر از آنکه انتظار دارید برخورد می کند، با حساسیت بیشتری پیگیری کنید. با دقت در تابلویی که فرد از خود و تعاملاتش در فضای مجازی ارائه می دهد، سرنخ های خوبی می توانید از شخصیت او به دست بیاورید .
  • تحقیق کنید یا از او بپرسید که آیا تا کنون سابقۀ شراب خواری داشته است یا خیر. به کسی که شراب خوار است نمی شود اعتماد کرد. کسی که عقلش را از دست داد هر کاری ممکن است از او سر بزند. کسی پولش را دست شراب خوار نمی دهد؛ چرا که او از هر بی عقلی، سفیه تر است. برای همین پیامبر صریحاً تأکید کرده اند که «جواب خواستگاری شراب خوار را ندهید». در حالی که در مورد دیگر گنهکاران چنین سخنی نفرموده اند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *