تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اثرات بد اخلاقی در خانواده چیست؟

اثرات بد اخلاقی در خانواده چیست؟

به نظر شما چه چیز می تواند جای اخلاق خوب را بگیرد؟ اثرات بد اخلاقی در خانواده چیست؟ کسی که بد اخلاق است، خانواده اش از او خسته و بیزار می شوند. شما می خواهید یک عمر با او زندگی کنید. با خیلی از کمبودها می توان زندگی را ادامه داد ولی هیچ چیز نمی تواند بداخلاقی یک فرد را جبران کند.

اثرات بد اخلاقی در خانواده چیست؟

بداخلاقی یک مرد در زندگی، هم زندگی را برای خودش و هم برای شما سخت و ناگوار خواهد کرد . وقتی مردی بداخلاق باشد، زندگی با او، با تلخی هایی مثل حسد، کینه توزی، فحاشی و ضرب و شتم همراه است و خانواده اش تحت فشار قرار خواهند گرفت. از این مردان باید برحذر بود؛ چرا که پیامبر فرمودند: بدترین مردم کسی است که خانواده اش را تحت فشار قرار می د

در مقابل، زندگی با مردی که دست و دل باز، پاکیزه، اهل مراعات، قابل اعتماد، قابل اتکا، صبور و باغیرت باشد و اهل شک بیجا نبوده و دست بزن نداشته باشد، همراه با آرامش و رضایت خواهد بود. چنین مردی هم تأمین کنندهٔ عواطف همسرش و هم مربی و پدر خوبی برای فرزندانش خواهد بود.

بد اخلاقی را نپذیرید

البته نباید خوش اخلاقی را با خنده رو بودن اشتباه گرفت. امام صادق ، شاخص خوش اخلاقی را فروتنی، خوش گفتاری و خوش برخوردی می دانند .بنابراین باید نسبت به اخلاق خواستگار خود توجه بسیاری داشته باشید و به هیچ عنوان در مقابل  بداخلاقی های چنین فردی کوتاه نیایید، زیرا بداخلاقی وی سایر جذابیت های او را در درازمدّت تحت الشعاع قرار می دهد.

راه های تشخیص  اخلاق قبل از ازدواج

  • اخلاق همسر آینده را از طریق برخوردهای زمان خواستگاری و رفت و آمدهای او یا ابراز محبت های پیش از ازدواج نمی توان فهمید. حتماً نیاز به تحقیق دارد تا بدانید اخلاق او در خانواده و در محیط کار و تحصیل و در بین دوستان چگونه بوده است.
  • نوع برخورد وی با والدین به خوبی می تواند این ویژگی را نشان دهد. به طور نمونه پسری که حرمت پدر و مادری را که سال ها برای او زحمت کشیده اند حفظ نکند، حتماً روزی حرمت شما را هم خواهد شکست.
  • از دیگران بپرسید که در بحران ها و ناملایمات، این شخص معمولاً چه رفتارهایی از خود بروز می دهد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *