تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

آیا درگیر ارتباط نادرست هستید؟

آیا درگیر ارتباط نادرست هستید؟

آیا درگیر ارتباط نادرست هستید؟ شاید در اطرافتان کسانی را دیده باشید که درگیر ارتباط های نادرست هستند. شما می توانید با استفاده از راهکارهایی که در ادامهٔ این مقاله مطرح می شود، در نقش یک امدادگر عاطفی، به دوستانی که دچار این اشتباه شده اند کمک کنید و حتی برای کمک به آنها، به صورت گروه های حمایتی عمل کنید.

روش قطع رابطه نادرست

اولین نکته این است که تمام کردن یک رابطه اگر به شکل صحیح انجام نگیرد آسیب های خاص خود را به همراه دارد؛ مثلاً قطع ناگهانی رابطه بدون اطلاع قبلی احتمالاً طرف مقابل را در هاله ای مبهم از عشق نگه می دارد. از طرف دیگر قطع تدریجی رابطه هم چندان مؤثر نیست. بعضی فکر می کنند اگر به طرف مقابل بی محلی کنند، ممکن است روابط آنها خود به خود به سردی کشیده شود و جدایی راحت تر اتفاق بیفتد.

اما به نظر می رسد، اگر شخص تصمیم خود را با قاطعیت، شفاف و با کمترین ابراز هیجانی به طرف مقابل منتقل کند، هم خودش زودتر از بلاتکلیفی خارج می شود و هم فرصت چانه زنی را از طرف مقابل می گیرد. قبل از بیان تصمیم به قطع رابطه، باید همه واکنش های طرف مقابل را پیش بینی کرد و برای آن جوابی آماده نمود تا هم ذهن برای صحبت کردن آماده تر باشد و هم رابطه آسان تر قطع شود.

آیا درگیر ارتباط نادرست هستید؟

چانه زنی هایی همچون  « آخه چرا؟ »،  « پشیمان می شوی »، «  اشتباه می کنی» و « بیا یه فرصت دیگه به همدیگر بدیم » و… معمولاً از طرف مقابل شنیده می شود که ممکن است دختر را در تصمیمش مردد سازد، ولی بعد از اینکه فرد تصمیم به قطع ارتباط گرفت، نباید فرصت این چانه زنی ها یا حتی تهدید را به طرف مقابل داد؛ بلکه باید صریحاً به او اعلام موضع شود. فرد باید بداند که نسبت به احساسات طرف مقابل مسئولیتی ندارد و مجبور نیست او را راضی یا قانع کند. قطعاً هر گونه قطع ارتباطی ناراحتی دارد و البته در پسرها دورهٔ آن کوتاه تر است. برای اینکه این قطع روابط به بهترین شکل صورت بگیرد، باید هم زمان، سه جنبهٔ شناختی، عاطفی و رفتاری مد نظر قرار گیرد

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *