تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

جایگاه دختران در قرآن

جایگاه دختران در قرآن

خصوصیات دختران بر اساس قضاوت های اعضای خانواده گوناگون است ؛ قضاوت هایی که به دلیل نزدیکی و انس آنها می تواند تا حدود نسبتاً زیادی به واقعیت نزدیک باشد و البته همگانی نیست. خداوند مهربان ، جایگاه دختران در قرآن را مورد توجه ویژه قرار داده است و به مناسبت های مختلف در مورد دختران سخن گفته است.

جایگاه دختران در قرآن

۱. خداوند در سورهٔ تکویر بعد از بیان جملات متعدد در زمینهٔ وقوع قیامت، از بین ظلم هایی که در تاریخ بر انسان ها رفته، ظلم به دختران را مورد سؤال و بازخواست قرار داده است. این
نشانهٔ اهمیت این مسئله و توجه قرآن به دختران است.

۲. در زمانی که دختر مورد بی مهری بود و به حساب نمی آمد و مردم دختر داشتن را ننگ می دانستند، خدا حضرت فاطمه رابه پیامبر خود، هدیه کرد. پیامبر عاشق دخترش بود. او را می بوسید و می بویید و هیچ کس برایش مثل او نبود. پس از فوت پسران پیامبر ، دشمنان حضرت به او ابتر می گفتند؛ یعنی کسی که نسلی از وی باقی نخواهد ماند. پس، خداوند متعال با نزول سورهٔ کوثر نسل پر خیری را به پیامبر بشارت داد .« إنّا أعطَیناکَ الکَوثَر » ، کوثر یعنی «خیر و خوبی بسیار زیاد » یعنی« جوشان و ماندگار » این کوثر یا نسل پرخیر، از دختر پیامبر یعنی حضرت فاطمه به وجود آمد.

۳. در داستان ولادت حضرت مریم نیز که در قرآن آمده است، می خوانیم که مادر آن حضرت به خدا گفت: نذر کرده بودم او را برای کارگزاری به حرم تو بفرستم اما او یک دختر است! ندا آمد: خدا بهتر می داند تو چه به دنیا آورده ای؛ « لیس الذّکَرُ کَالاُنثی » هیچ کدام از مردان روزگار شما یا پسری که تو در نظر داشتی، به پای این دختر نمی رسد. او سرور زنان عصر خود خواهد بود. تو چیزی از ما خواسته بودی و ما بهتر از آن را به تو دادیم. پسری خواسته بودی که او را خادم حرم کنی! دختری به تو دادیم که دردانهٔ حرم شد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *