تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چگونه زندگی سعادتمندی داشته باشند؟

چگونه زندگی سعادتمندی داشته باشند؟

طبعا زن و مرد متفاوت از يكديگرند، پس چگونه زندگی سعادتمندی داشته باشند؟ آيا زندگی يك زوج صميمی می‌تواند به جدايی كشيده شود؟ شواهد علمی جديد نشان می‌دهد كه اگر زوجين تغييرات مراحل زندگی زناشويی را درك نكنند، اين موضوع محتمل می‌شود.

علاوه براين، چيزی كه به‌راحتی می‌توان پيش‌بينی كرد، زمان وقوع طلاق است زيرا مغز انسان يك سری از تغييرات فطری را طی زندگی مشترك مرور می‌كند. اگر زن و شوهری بتوانند اين تغييرات فطری را درك و لمس كننده روابط‌شان پايدار و شكوفا می‌شود اما اگر اين كار را نكنند زمزمه طلاق در زندگی آنان اجتناب ‌ناپذير است.

چگونگی پرورش صميميت

يك زوج خوشبخت در يك ازدواج سعادتمند كارهای معمولی را برای نزديك شدن به يكديگر انجام می‌دهند، مانند رفتن به ميهمانی‌های خانوادگی،‌تلفنی صحبت كردن يا نامه فرستادن وقتی يكی از زوجين در سفر باشد. اين موارد مانند پايه‌های محكمی هستند كه زندگی زناشويی را پايدار نگه می‌دارند.

زوجين بايد با هم مهربان باشند.

هيچ‌كس بيشتر از زن يا شوهر لايق لطف و ادب نيست. اشخاص بالغ می‌دانند كه يك زندگی زناشويی موفق، به مهربانی طرفين بستگی دارد. زوجين بايد سعی كنند مسائل خود را به جای اينكه اجازه دهند اختلافاتشان شديدتر شود، حل كنند. به طور حتم آنها هم عصبانی می‌شوند و بحث می‌كنند، اما مطمئن هستند كه عذرخواهی ‌كرده و اختلافشان را برطرف می‌كنند.

 از جدايی جلوگيری كنيم

زوجين بايد درك كنند مرد و زن به طور ذاتی متفاوتند؛ ممكن است وقتی مرد مشغول تماشای تلويزيون است ‌نخواهد كسی برنامه را عوض كند. زن به جای عصبانی شدن بايد درك كند كه اين برنامه برای او مهم است. ممكن است زن بخواهد درباره  احساساتش صحبت كند. مرد بايد متوجه باشد كه اين برای خانم مهم است پس بايد وقت بگذارد و به او گوش دهد. زوجين می‌توانند دوستان مختلفی داشته باشند. معمولا زن دوستان خود را دارد و شوهر هم دوستان خود را، برای هر دوی آنها قابل قبول است و آنها بايد يكديگر را در سر زنده نگه داشتن روابط دوستانه خود تشويق كنند.

چگونه زندگی سعادتمندی داشته باشند؟

شوهر بايد توجه كند كه اگر چه او بهترين دوست همسرش است ولی ممكن است بعضی احتياجات عاطفی او در بين دوستانش برآورده شود. زن هم بايد شوهرش را درك كند و به همان اندازه به روابط دوستانه شوهرش احترام بگذارد. هر كدام بايد زمان، جايگاه يا وظيفه همسرشان را قبول كنند و به آن احترام بگذارند. اين فعاليت‌ها برای زندگی زناشويی آنها سعادتمندی و انرژی به ارمغان می‌آورد. دانستن اين موضوع كه احتمال تغيير احساسات در برابر يكديگر در طول زمان وجود دارد، بسيار مهم است و اين تغيير طبيعی است. فعل و انفعالات مغز مسئول اين تغيير است و هيچ نكته‌ای در تلاش برای مبارزه با آن وجود ندارد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *