تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

درآوردن پول کافی از طریق رشته تحصیلی

درآوردن پول کافی از طریق رشته تحصیلی

یکی از مهم‌ترین معیارهای افراد در انتخاب رشته تحصیلی، آینده‌ی شغلی آن است و از همه مهم‌تر این‌که آیا توانایی درآوردن پول کافی از طریق رشته تحصیلی را خواهند داشت؟ از همین رو، بررسی رشته‌هایی که فارغ‌التحصیلان آن درآمد بالایی کسب می‌کنند، خالی از لطف نیست.

 

براساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط PayScale از ۳.۲ میلیون دانشگاه، مشخص شده است که فارغ‌التحصیلان رشته‌های ذیل بالاترین درآمدها را کسب می‌کنند. دانشجویان رشته‌های مهندسی با میانگین ۱۱۴۶۷۰ دلار، بالاترین حقوق را دریافت می‌کنند.

درآوردن پول کافی از طریق رشته تحصیلی

رشته‌های پزشکی

داده‌های تحقیقات نشان‌ می‌دهد دانشجویان رشته‌های پزشکی حتی در خارج از کشور ما نیز، درآمد بالایی نسبت به سایرین کسب می‌کنند. میانگین حقوق سالانه‌ی پزشکان حدود ۲۲۳۱۹۰ دلار است. بالاترین حقوق‌ها حدود ۳۹۷۰۰۰ و پایین‌ترین ۲۳۵۰۰ دلار می‌باشد. البته باید این موضوع را در نظر گرفت که حقوق پزشکان براساس تخصص آن‌ها متفاوت است و برخی گرایش‌ها هم‌چون جراحی پلاستیک، ارتوپدی و قلب‌وعروق درآمدهای بالاتری دارند. 

رشته‌های مهندسی

رشته‌های مهندسی با گذشت زمان به میانگین حقوق دانشجویان رشته‌های پزشکی نزدیک می‌شوند. چرا که روز به روز، تکنولوژی پیشرفت‌ می‌کند و نیاز به مهارت‌های فنی مهندسان در تمامی صنایع احساس می‌شود.

مهندسی نفت

مهندسی نفت از حوزه‌های پردرآمد رشته‌های مهندسی است که به تولید هیدروکربن می‌پردازند. درآمد دانشجویان این حوزه که در زمینه‌ی نفت و گاز طبیعی مطالعه می‌کنند، بسیار نزدیک به درآمد رشته‌های پزشکی است. بسیاری از شرکت‌های جهان به دنبال چگونگی استفاده از نفت و بهره‌گیری از آن یا به عبارت بهتر طلای سیاه هستند و مهندسان نفت می‌توانند در زمینه‌ی حفاری، زمین‌شناسی و زمینه‌های مشابه، دانش فنی لازم را ارائه کنند.

ریاضیات محض

به طور کلی، رشته‌های علوم پایه هم‌چون ریاضیات در کشورهای خارجی از ارزش بالایی برخوردار هستند، اما هنوز جایگاه چنین رشته‌هایی در کشور ما مشخص نیست و اغلب فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها در مشاغلی نامرتبط مشغول به فعالیت می‌شوند. اگر از جمله‌ی افرادی هستید که به یادگیری علاقه دارید و از تئوری‌ها، نظریه‌ها و پژوهش لذت می‌برید، این رشته دقیقا برای شما طراحی شده است تا بتوانید درآمد دلخواه خود را از آن کسب کنید، البته این نکته را فراموش نکنید که دروس این رشته فوق‌العاده سخت و پیچیده است.

علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

علم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی به یکی از برترین رشته‌های تبدیل شده‌اند، چرا که روز به روز بر تعداد دستگاه‌های الکترونیکی موجود در دست کاربران افزوده می‌شود. در دنیای کامپیوتر و فناوری اطلاعات، شما می‌توانید گرایش‌های مختلف هم‌چون برنامه‌نویسی، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، تجزیه تحلیل داده و زبان‌شناسی را دنبال کنید. از جمله ویژگی‌های مهم این رشته بروز بودن آن است. روز به روز تکنولوژی پیشرفت می‌کند و شما مجبور می‌شوید که هم‌پا با آن اطلاعات خود را بروز کرده و پیشرفت کنید. اگر از جمله‌ی افرادی هستید که به یادگیری علاقه دارید و از در جا زدن فرار می‌کنید، این رشته مناسب شماست تا همیشه از تنوع و جذابیت‌های جدید آن لذت ببرید.

مهندسی شیمی

با این‌که هم‌اکنون در کشور ما بسیاری از مهندسان شیمی در رشته‌های غیرمرتبط مشغول به کار هستند، اما داده‌های مربوط به دنیا، روند متفاوتی را نشان می‌دهد. شرکت‌های مختلفی هم‌چون کارخانه‌های کاغذسازی، تولیدکنندگان کود، شرکت‌های داروسازی، سازندگان پلاستیک و … به دنبال نیروهایی هم‌چون شما هستند. میانگین حقوق دانشجویان رشته‌های مرتبط با کسب‌وکار ۱۳٪ کمتر از رشته‌های مهندسی است و ۵ رشته‌ی برتر در این حوزه به ترتیب زیر هستند.

رشته‌های علوم پایه

برخلاف کشور ما که اغلب افراد با نمرات متوسط جذب رشته‌های علوم انسانی و پایه می‌شوند، رشته‌های علوم پایه در جهان بسیار ارزشمند و مهم محسوب می‌شوند و افرادی که در این حوزه‌ها تحصیل می‌کنند، جزو باهوش‌ترین افراد جامعه هستند.

علوم آماری و داده‌ها

داده‌ها آینده‌ی کسب‌وکارها را خواهند ساخت، از همین رو، به یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در جهان تبدیل شده‌اند. نیاز کسب‌وکارها به داده‌ها با توسعه‌ی تکنولوژی افزایش پیدا کرده است و می‌توان گفت که داده‌ها عامل اصلی رشد کسب‌وکارها محسوب می‌شوند. انتظار می‌رود در سال‌های اخیر این رشته از رشد بسیار سریعی برخوردار باشد.

اقتصاد

اقتصاد علم پیچیدگی‌هاست، ترکیبی از تفکر انتقادی و ریاضیات. براساس گزارشات انجام شده، دانشجویان رشته‌ی اقتصاد، میانگین درآمد بالایی کسب می‌کنند، برای ادامه‌ی تحصیل اغلب وارد رشته‌های حقوق، مدیریت کسب‌وکار، سیاست عمومی و اقتصاد بین‌الملل می‌شوند و هم‌چنین وارد مشاغل مرتبط نیز می‌شوند.

روابط بین‌الملل

رشته‌ی روابط بین‌الملل به آموزش روابط میان کشورها می‌پردازد. در بسیاری از نقاط دنیا، معمولا دانشجویان این رشته سریعا به بازار کار جذب می‌شوند و از علم آن‌ها بهره برده می‌شود. فارغ‌التحصیلان این رشته معمولا در وزارت خارجه، صداو سیما، مرکز بررسی‌های ریاست جمهوری، موسسات خصوصی پژوهشی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها مشغول به کار می‌شوند. در کشور ما نیز بسیاری از دانشگاه‌ها به ارائه‌ی این رشته می‌پردازند، اما متاسفانه تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان این رشته در مشاغل نامرتبطی مشغول به کار می‌شوند.

بازاریابی و فروش

معمولا رشته‌های مرتبط با کسب‌وکار از اهمیت بالایی برخوردار هستند، چرا که مهارت مورد نیاز برای صنایع مختلف را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. رشته‌ی بازاریابی و فروش از جمله‌ی مهم‌ترین رشته‌های تحصیلی و مشاغل موجود در جهان است. برخلاف سایر رشته‌ها، حتی در کشور ما نیز، فارغ‌التحصیلان رشته‌ی بازاریابی جذب مشاغل مرتبط می‌شوند و همان‌طور که داده‌ها نشان می‌دهند، میانگین درآمد فارغ‌التحصیلان این رشته جزو بالاترین میزان درآمدها است.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *