تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اثر خواب خوب روی کیفیت روابط همسران

اثر خواب خوب روی کیفیت روابط همسران

خواب خوب و کافی، بیش از آنکه فکر کنید در زندگی شما نقش بازی می کند! خواب خوب می تواند میزان استرس شما را کنترل کند، روی وزن شما تاثیر بگذارد و سلامت قلب و عروقتان را تضمین کند. اما حالا نتایج به دست آمده از یک پژوهش دانشگاهی در آمریکا نشان می دهد اثر خواب خوب روی کیفیت روابط همسران بسیار است !

محققان دریافته اند هنگامی که هر یک از همسران کمتر از ۷ ساعت خواب شبانه داشته، تعداد و شدت مشاجرات آنها بیشتر و رفتار آنها خصمانه تر گزارش شده است. در مقابل وقتی حتی یکی از آنها خواب خوب و کافی داشته باشد، مشاجراتشان با نتیجه ای منطقی تر و سازنده تر به پایان می رسد.

اثر خواب خوب روی کیفیت روابط همسران

محققان دریافتند شادترین زوج ها آنهایی هستند که زمان خواب و بیداری مشابهی دارند. در واقع باید حداقل ۷۵ درصد از این زمان میان یک زوج همپوشانی داشته باشد. به همین دلیل خواب یکی از مهم ترین کارهایی است که همسران باید الگویی منظم و برنامه ریزی شده برای آن در نظر بگیرند.

اوایل آشنایی، دو طرف رابطه دنبال پررنگ کردن شباهت ها و پیدا کردن نقاط مشترک هستند. اما گاهی وقت ها بعد از بروز دلخوری ها و اختلافات، کفه تفاوت ها سنگین تر می شود و شما به دنبال فاصله هایتان با هم می گردید. آنقدر که ممکن است شیرینی تشابه جای خود را به سختی تفاوت ها بدهد و همه آن تشابه هایی که روزی از آن ذوق می کردید، در نظرتان کمرنگ شود.

ایجاد سازگاری با یکدیگر

در طول زندگی مشترک باید سعی کنید تا حد ممکن بیشترین هماهنگی و سازگاری را با یکدیگر ایجاد کنید. شباهت های خود با طرف همسرتان را از یاد نبرید و از تفاوت های دیگری برای رشد رابطه و کامل تر کردن خودتان استفاده کنید. برنامه ای بچینید که طبق آن هر بار یکی به نفع دیگری کنار بیاید. به جای اعتراض و مبارزه و تلاش برای اثبات خودتان، به رابطه فرصت دهید تا با وجود تمام شباهت ها و تفاوت هایتان به بلوغ و تکامل برسد.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *