تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

پیدا کردن نقاط مشترک

پیدا کردن نقاط مشترک

اوایل آشنایی، دو طرف رابطه دنبال پررنگ کردن شباهت ها و پیدا کردن نقاط مشترک هستند. اما گاهی وقت ها بعد از بروز دلخوری ها و اختلافات، کفه تفاوت ها سنگین تر می شود و شما به دنبال فاصله هایتان با هم می گردید. آنقدر که ممکن است شیرینی تشابه جای خود را به سختی تفاوت ها بدهد و همه آن تشابه هایی که روزی از آن ذوق می کردید، در نظرتان کمرنگ شود. در طول زندگی مشترک باید سعی کنید تا حد ممکن بیشترین هماهنگی و سازگاری را با یکدیگر ایجاد کنید.

پیدا کردن نقاط مشترک

شباهت های خود با طرف همسرتان را از یاد نبرید و از تفاوت های دیگری برای رشد رابطه و کامل تر کردن خودتان استفاده کنید. برنامه ای بچینید که طبق آن هر بار یکی به نفع دیگری کنار بیاید. به جای اعتراض و مبارزه و تلاش برای اثبات خودتان، به رابطه فرصت دهید تا با وجود تمام شباهت ها و تفاوت هایتان به بلوغ و تکامل برسد.

اشتغال زنان، طلاق را کاهش می‌دهد

پژوهشگران دانشکده اقتصاد دانشگاه یزد در مطالعه‌ای به بررسی تأثیر توسعه بازار کار زنان بر میزان طلاق در استان‌های کشور پرداخته و دریافتند که با فراهم کردن امکان اشتغال برای زنان، به ویژه در شرایط فعلی اقتصاد ایران، طلاق کاهش می‌یابد. پژوهشگران برای انجام این مطالعه از داده‌های مرکز آمار ایران استفاده کرده و وضعیت نیروی کار را در دوره زمانی ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۳ در ۴ شاخص نرخ بیکاری زنان، سهم زنان دارای اشتغال ناقص، سهم شاغلان زن و سهم اشتغال زنان در بخش خصوصی مورد بررسی قرار دادند‎.‎‏ همچنین نرخ طلاق بر اساس تعداد طلاق در هر ۱۰۰ ازدواج محاسبه شد‎.‎‏ یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد در استان‌هایی که بازار کار زنان توسعه یافته‌تر است، نرخ طلاق هم کم‌تر است.

این نتایج نشان می‌دهد که با توسعه بازار کار به عنوان یک عامل اقتصادی می‌توان یک معضل اجتماعی را کاهش داد‎.‎‏ محققان می‌گویند: «این یافته توجه دو چندان به بازار کار زنان و بازیابی این جایگاه را در اقتصاد ایران گوشزد کرده و این موضوع به‌ویژه در شرایط فعلی اقتصاد ایران که عمده بیکاران جویای کار زنان را دانش ‌آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، از اهمیتی مضاعف برخوردار است.» ‎

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *