تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

بددهنی می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

بددهنی می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

مشاجرات از جمله رایج ترین مسائل در میان زوج ها می باشد. متاسفانه برخی افراد عادت دارند تا در هنگام مشاجرات خود از عبارات نامناسب استفاده کنند و یا به عبارت دیگر افراد بد دهنی هستند. بددهنی می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

بددهنی می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

ممکن است بر این باور باشید که با یک فرد بد دهن در رابطه هستید، این مورد در برخی روابط بسیار واضح دیده می شود اما در تعدادی دیگر از روابط به وضوح قابل تشخیص نیست. بد دهن بودن ارتباط مستقیم با شرایط و خانواده فرد دارد. به عنوان مثال کسی که در خانواده ای مؤدب بزرگ شده که اعضای آن با احترام با یکدیگر سخن می گویند قطعا احتمال کمتری برای بروز بد دهنی از جانب وی وجود خواهد داشت.

این افراد اینگونه فکر می کنند که من دوست ندارم کسی به من بد دهنی کرده و یا به من بی احترامی کند، به همین جهت من نیز اینگونه رفتار خواهم کرد؛ حتی در صورت بروز این امر هم آنها مؤدبانه طرف مقابل خود را به آرامش دعوت می کنند. با این حال فرد اگر در یک خانواده رشد کرده باشد که اعضای آن احترامی برای یکدیگر قائل نیستند، ممکن است در رابطه با دیگران از الفاظ نادرست استفاده کند.

همچنین نکته دیگر اینجاست که اگر فرد در یک خانواده بد دهن بزرگ شده باشد، اگر شریک زندگی او نیز به وی بد دهنی کند، به دلیل عادت به این نوع رفتار متوجه بد دهنی و آزار کلامی او نخواهد شد. به هر حال چه به بد هنی عادت داشته باشید و چه نداشته باشید آزار کلامی و استفاده از الفاظ نامناسب امری غیر قابل بخشش و توجیه ناپذیر است.

آزار کلامی و بد دهنی چیست؟

بطور کلی بد دهنی و آزار کلامی عبارت است از هر نوع کلامی که منجر به آسیب عاطفی به یک فرد شود. اگر این الگو ادامه پیدا کند منجر به آسیب به اعتماد به نفس فرد می شود، حتی ممکن است فرد باور کند الفاظی که در رابطه با او مورد استفاده قرار می گیرد واقعیت دارد و ایراد از اوست!

آزار کلامی همیشه مضر است، البته لازم به ذکر است که آزار کلامی همیشه در غالب فحش یا بد دهنی نیست! بلکه فرد قادر است با استفاده از کلمات نیش دار نیز می تواند زخم های جدی را به روح دیگران بزند. حال شما تعریف آزار کلامی را می دانید و حتی می توانید آنرا تشخیص دهید.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *