تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چطور نظر مادرشوهر آینده‌ام را جلب کنم؟

چطور نظر مادرشوهر آینده‌ام را جلب کنم؟

هر پدر و مادری برای ازدواج و بچه‌دار شدن فرزند و جگرگوشه‌شان امیدها و آرزوهایی دارند. این موضوع بیشتر درباره مادرها صادق است؛ پس طبیعی است که با شنیدن تصمیم ناگهانی ازدواج فرزندشان با شخصی که او نمی‌شناسد، مخالفت کند. چطور نظر مادرشوهر آینده‌ام را جلب کنم؟

مخالفت والدین دلایل مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که معمولا مادرها دوست دارند عروس شان را خودشان انتخاب کنند. پس اگر شما و عشقتان در چنین موقعیت دشواری، یعنی بر سر دوراهی مادرتان و عشقتان قرار گرفته‌اید نگران نباشید. ما شرایط شما را به خوبی درک می‌کنیم. این مشکل هم مانند هر مشکل دیگری راه حل‌هایی دارد که ما در این مقاله آن‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

چطور نظر مادرشوهر آینده‌ام را جلب کنم؟

در این بخش به شما نکاتی را آموزش می‌دهیم تا بتوانید با بکارگیری آن‌ها از پس این موقعیت سخت به خوبی بربیایید.

شما مسئول راضی کردن مادر عشقتان نیستید

برخی از پسران در چنین شرایطی به اشتباه فکر می‌کنند که باید دختر خانم را برای جلب نظر مادرشان پیشقدم کنند. دخترخانم نیز بدلیل علاقه‌ای که به عشقش دارد این پیشنهاد را می‌پذیرد و تمام تلاش خود را می‌کند تا نظر مادرشوهر آینده‌اش را جلب کند. اما در حقیقت این کار اشتباه‌ترین کار ممکن است و تا زمانیکه مادر پسر درخواست ملاقات حضوری نکرده است به هیچ عنوان شما نباید برای گفتگو پیش قدم شوید.

عشقتان را تحت فشار قرار ندهید اما برای او بازه زمانی مشخص کنید

این مرحله کاملا به شرایط، نظر شخصی شما و خانواده‌تان بستگی دارد؛ اما از آنجایی که معلوم نیست راضی کردن مادرشوهر آینده‌تان چقدر زمان می‌برد پس بهتر است برای پسر مورد علاقه‌تان یک بازه زمانی مشخص کنید تا در این مدت بتواند به نتیجه مشخصی برسد. به هیچ عنوان او را تحت فشار قرار ندهید تا بین شما و مادرش یک نفر را انتخاب کند چرا که شروع زندگی با چنین اختلافاتی احتمالا بعدها به نتایج خوبی منتهی نخواهد شد. پس با مشخص کردن این بازه زمانی هم شما گزینه‌های دیگرتان را از دست نمی‌دهید و هم اینکه پسر موردعلاقه‌تان برای جلب نظر مادرش بیشتر تلاش می‌کند. یادتان باشد که بهترین کمک از سمت شما در چنین شرایطی این است که همراه عشقتان باشید.

اگر از شما درخواست ملاقات شد از این موقعیت استفاده کنید

اگر بعد از گفتگوی پسر موردعلاقه‌تان با مادرش، قرار بر این شد که شما جلسه حضوری با هم داشته باشید، پس بهتر است از این موقعیت استفاده کنید و خودتان را به خوبی به مادرشوهر آینده‌تان نشان دهید. برای مثال در درجه اول بهتر است با ظاهری بسیار آراسته و شیک در جلسه حاضر شوید. حتما از یک عطر ملایم استفاده کنید و کمی آرایش داشته باشید (البته در این دو مورد اصلا افراط نکنید). قبل از ملاقات با ایشان حتما درباره خصوصیات رفتاریش از پسر مورد علاقه‌تان اطلاعاتی بدست بیاورید تا بعدا غافلگیر نشوید.

سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و به هیچ عنوان شروع کننده گفتگو نباشید و بیش از اندازه صحبت نکنید. به هر سوالی که از شما پرسیده می‌شود با اعتماد به نفس پاسخ ندهید. اگر سوالی که از شما می‌پرسد از نظر شما ناراحت کننده‌ است سعی کنید ناراحتی خود را کنترل کنید و با آرامش پاسخ او را بدهید. یادتان باشد که شما قرار است سال‌های سال با این شخص در ارتباط باشید پس به هیچ عنوان لازم نیست که برای جلب نظر او عزت نفس خود را زیر سوال ببرید و خودتان را کوچک کنید. اجازه دهید همه چیز طبق روال خودش پیش برود.

نکته آخر

فشار روحی که در این شرایط روی شما و عشقتان وارد می‌شود را درک می‌کنیم و قطعا لحظات سختی را تجربه می‌کنید؛شما با انجام تکنیک‌های خاص و مهارت‌های ارتباطی که روانشناسان ما در اختیارتان قرار می دهند می توانیداین چالش را به خوبی پشت سر بگذارند. روانشناسان مجرب ما در مرکز مشاوره بینا با ارائه راهکارهایی منحصر به فرد که کاملا مختص ارتباط عاطفی شما و عشقتان است به شما در راه رسیدن به هدفتان کمک می‌کنند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *