تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چرا رابطه‌ها کارایی خود را از دست می‌دهند

چرا رابطه‌ها کارایی خود را از دست می‌دهند

بیشتر رابطه‌ها کارآمد نیستند یا به‌ هیچ‌ وجه کارایی ندارند، به‌ مدت طولانی کارایی نداشته‌اند یا کارایی چندانی ندارند. به‌ یقین آن‌ها آن‌ قدر که باید، خوب نیستند. چرا رابطه‌ها کارایی خود را از دست می‌دهند ؟ ساده‌ترین جواب این است که بیشتر زوج‌ها نمی‌دانند چطور باید عمل کنند تا رابطه‌شان کارآمد شود.

بیشتر اشخاص زندگی را بدون برخورداری از مهارت‌های لازم برای خلق و حفظ رابطه‌ای با کیفیت سپری می‌کنند. تجربه‌های منفی گذشته، به‌ویژه کارهای ناخوشایندی را که همسرتان در قبال شما انجام داده است، بازگو نکنید:

  • به یاد می‌آورم که چطور به خواهرم توهین کردی.
    ● تو نمی‌خواستی ما بچه‌دار شویم و حالا من خیلی پیر شده‌ام.

در حالی که برخی رخدادها جزئی به ‌نظر می‌رسند و برخی خیلی مهم‌تر، مهم این است که به یاد داشته باشید گذشته گذشته و مرده است. گذشته تنها به دو طریق ارزشمند است:

  1. یادآوری تجربه‌های خوشایند
  2. یادگیری و کسب تجربه از اشتباهات

چرا رابطه‌ها کارایی خود را از دست می‌دهند

بازگویی ناخشنودی‌ها و حرف‌های قدیمی باعث دوری و آزردگی بین زوج‌ها می‌شود. اگر رفتاری آن‌قدر از نظر شما بد بود که رابطه‌تان را تمام کنید، به هر طریقی چنین کاری بکنید؛ اما اگر انتخاب کردید با همسرتان بمانید و ادامه دهید، به خودتان بگویید که آن را فراموش می‌کنید و همسرتان را کلافه نکنید. من می‌گویم به جای بخشیدن، فراموش کنید. فراموش کردن خیلی بهتر از بخشیدن است. بخشیدن یعنی این‌که همسرتان اشتباه کرده و حق با شما بوده است. این رویه شما را در یک موقعیت اخلاقی برتر قرار می‌دهد و خود همین نیز موجب مشکل می‌شود.

اگر در رابطه‌ای ناکارامد و ناراحت‌کننده هستید، چهار انتخاب دارید:

  1. ارتباطتان را همین‌طور که هست بپذیرید.
  2.  از داشتن چنین ارتباطی رنج ببرید و تحمل کنید.
  3.  به رابطه‌تان پایان دهید.
  4.  برای ایجاد رابطه‌ای بهتر و کارامد تلاش کنید.

رابطه‌ها بنا به دو دلیل اساسی موفق می‌شوند

انتخاب همسر مناسب، جایی که شما و همسرتان با خلق‌ و خو، منش، عادات و علایق سازگارانه شروع ‌کنید؛ و مدیریت کارآمد، یعنی کاری که با مواد خام و اولیه می‌کنید. اگر متأهل هستید، پس خوب یا بد، همسرتان را از قبل انتخاب کرده‌اید. برای مدیریت بهتر رابطه‌ی خود، به تلاش و برنامه‌ریزی نیاز است؛ اما مزایای حاصل به زحمتش می‌ارزد. برای موفقیت در این زمینه، فقط سه مؤلفه لازم است: انگیزه، آگاهی و ابزارها.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *