تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

بدقول ها اعتباری بین مردم ندارند

بدقول ها اعتباری بین مردم ندارند

بدقول ها اعتباری بین مردم ندارند و همواره زندگیشان را با مشکل روبرو خواهد بود. کسانی که بدقول هستند . غالبا برنامه خاصی برای زندگی خود ندارند و این بدقولی در تمام شئون زندگی آنان جاری و ساری است. خوش قولی نشانه شخصیت بالای انسان است و بدقولی می تواند نتیجه عکس آن را برای انسان در پی داشته باشد.

بدقول ها از نظر دیگران معتبر نیستند و به همین دلیل کمتر دیگران روی حرف و کار و عمل آنان حساب باز می کنند و این مساله مانع بزرگی در راه پیشرفت و رشد آنان محسوب می شود.

بدقول ها اعتباری بین مردم ندارند

یکی از نکاتی که باید در روابطمان با دیگران مورد توجه قرار دهیم این است که چیزی که برای ما بد است به طور طبیعی برای دیگران نیز بد و نادرست است. اگر همه ما به این نکته توجه کنیم شاید کمتر بدقولی را تکرار کنیم.

خیلی از مواقع ما به قول دیگران اعتماد می کنیم و پول یا کالا یا قراری با آنان می گذاریم، این قرارها و همچنین مبلغی که به آنان می دهیم بسیار برای ما با ارزش و زیاد است و ما برای تحویل آن برای زندگی خود برنامه ریزی می کنیم ولی در پایان این بدقولی ها باعث می شود که همه برنامه های ما به هم بریزید و از این بابت نیز با زیان های زیادی روبرو شویم.

 عوارض بدقولی

این بدقولی می تواند تمام زندگی ما را وارد چالش های دیگری کند و به همین دلیل در زمان های دیگر هرگز به او کمک نمی کنیم. یکی از راه های خوش قول بودن این است دائم در ذهنمان تکرار کنیم که بدقولی عوارض بدی هم برای ما و هم برای دیگران دارد.

نخست اینکه دائم تکرار کنیم که «دیر کردن زشت است» یا « منتظر گذاشتن کسی علاوه بر اینکه شخصیت اجتماعی ما را خدشه دار می کند می تواند نشانه بی احترامی به آن فرد باشد.» باید نسبت به عوارض بدقولی در ارتباطاتمان توجه کنیم تا مرتکب این عمل ناپسند نشویم زیرا افراد دیگر براساس قول ما، برای زندگی وکار خود برنامه ریزی می کنند و این گونه رفتارها می تواند تمام برنامه زندگی آنان را با مشکل روبرو کند.

دلایل بدقولی

چرا افراد بدقولی و عهدشکنی می کنند؟ بدون تردید خیلی از همین افراد دوست ندارند که بدقولی کنند زیرا به خوبی می دانند عوارض و زیان های آن چند برابر است. خوش قولی و بدقولی را انسان از محیط اطراف و پیرامون خود می آموزد و یک امر اکتسابی است یعنی انسان از طریق یادگیری به این گونه رفتارها دست می زند. خانواده مهم ترین مکانی است که فرد می تواند این رفتارها را بیاموزد. پدر و مادر یا حتی برادران و خواهران خوش قول و بدقول، تاثیر بسزایی در خوش قولی و بدقولی همدیگر دارند.

بدقول ها اعتباری بین مردم ندارند

اگر پدر و مادر خوش قول باشند و فرزندان این نوع رفتارها را در کانون خانواده مشاهده کنند به احتمال زیاد فرزندان این خانواده خوش قول یا بدقول می شوند. کودکانی که بارها در محیط خانواده از طرف والدین با بدقولی روبرو می شوند آن را به سرعت یاد می گیرند و در جامعه بروز می دهند. همین کودکان در محیط مدرسه نسبت به هم شاگردی های خود بدقول می شوند و عوارض آن از همین سنین آغاز می شود و تا بزرگسالی نیز ادامه می یابد.

محیط نیز در بدقولی و خوش قولی انسان تاثیر دارد. برخی از افراد وقتی بدقولی را در جامعه می بیند خودش نیز بدقول می شوند و این موضوع به همان یادگیری و اکتسابی بودن خوش قولی و بدقولی افراد ارتباط پیدا می کند.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *