تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

خوش قول ترین مردم دنیا

خوش قول ترین مردم دنیا

کسانی که دیرتر قول میدهند ، خوش قول ترین مردم دنیا هستند . این اصل روان شناسی ثابت شده است . روانشناسان توصیه میکنند که در هنگام خوشحالی و در موقعیت های احساسی شدید به هیچ وجه قول ندهید . زیرا مردم اصولا در زمان خوشحالی بدترین قول ها را میدهند . و در زمان ناراحتی بدترین انتخاب ها را میکنند .

یادتان باشد اگر از انجام کاری اطمینان ندارید . به جای جمله «قول میدهم» بگویید «سعی میکنم» . زیر پا گذاشتن قول ها هم دیگران را بی اعتماد میکند . هم به اطرافیانیاد میدهد قول ها نیازی به اجرا ندارند و میتوان عهد شکن بود .

اهمیت خوش قول بودن

افراد خوش قول، به گفته خود عمل می‌کنند. وقتی می‌گویند کاری را انجام می دهند، آن را انجام می‌دهند. این اشخاص در زمره رهبران هستند، کسانی که دیگران برای گرفتن راهنمایی به آنها مراجعه می‌کنند زیرا نشان داده‌اند که مراقب و متوجه هستند، نشان داده‌اند که می‌توانید به آنها اطمینان کنید. مردم برای این اشخاص احترام خاص قائلند، زیرا خود این افراد برای خودشان و برای کلام خود احترام قائلند.

خوش قول ترین مردم دنیا

قابل اطمینان بودن مانند هر ویژگی شخصیتی، یک عادت است. از همین امروز تصمیم بگیرید که به فردی قابل اطمینان تبدیل شوید. اگر متعهد به گفته و کلام خود نیستید و اگر می‌بینید تعهدات خود را به عقب می‌اندازید، از کوچک شروع کنید. مثلا به خود قول بدهید که سر وقت خواهید بود. بعد زمان خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید سر وقت باشید. به تدریج می‌بینید که رعایت سایر قول و قرارها هم برایتان ساده‌تر می‌شود.

نشانه خوش قول ها

خوش قول ها منظم ترند یعنی اگر با کسی قرار و ملاقاتی می گذارند در موعد مقرر در محل حاضر می شوند. اما افراد بدقول چنین خصوصیتی ندارند به همین دلیل هیچ حسابی روی این افراد باز نمی شود. افراد بدقول در محل کار و زندگی از دیگران طرد می شوند و ممکن است کار خود را به خاطر همین خصوصت شان از دست بدهند و مشکلات آنان چند برابر شود.

خوش قول بودن نشانه ارزش قائل شدن به وقت دیگران است و این موضوع باعث می شود که در نزد دیگران از ارزش بالایی برخوردار باشیم . در حالی که بدقول ها هرگز چنین منزلتی در نزد مردم نخواهند داشت.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *