تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

چگونه با عوضی ها روبه رو شویم

چگونه با عوضی ها روبه رو شویم

در هر اجتماعی ،تعدادی آدم عوضی هستند که کارشان ،آزار و تحقیر دیگران است.مهمترین خصیصه مشترک همه آدم های عوضی این است که فکر می کنند هر کاری که دل شان می خواهد می توانند انجام دهند و یک حق بی چون و چرا فقط برای خودشان قائلند. چگونه با عوضی ها روبه رو شویم

آدم عوضی اصلا به مغزش خطور نمی کند که او هم باید صف بایستد یا در حین رانندگی حق تقدم دیگران را رعایت کند. با صدای در وسیله نقلیه عمومی، مکالمه تلفنی نداشته باشد و در محیط کار ،از مسئولیت ها شانه خالی نکند و…

چگونه با عوضی ها روبه رو شویم

استاد روان شناسی دانشگاه استنفورد RobertSutton سالها بر روی خصلت های آدم های عوضی و بی ملاحظه ، تحقیق کرده است . او معتقد است بزرگ ترین واکنش موثر نسبت به آدم های عوضی این است که اصلا تحویل شان نگیریم وبه رفتارشان عکس العمل نشان ندهیم .

او در کتاب جدیدش به این مسئله اشاره میکند که بشر به طور ذاتی تحمل رفتار آدم های عوضی را ندارد. یک میل غریزی در انسان ها هست که می خواهد در برابر شان بایستد و…اما دکتر Sutton می گوید هر نوع واکنشی در حقیقت یک پیروزی برای افراد عوضی است چون نیت شان این است که ناراحتی دیگران را ببینند.

دلایل عوضی بودن انسانها متفاوت است.

خیلی از ما،گاهی رفتار عوضی از خود بروز می دهیم. خستگی،کم خوابی و نا گزیری ، بعضی ها را به رفتار عوضی سوق می دهد. عده ایی نیز به خاطر قدرت و موقعیتی که دارند تغییر ماهیت می دهند و رفتار عوضی از آنها سر می زند.

اما زندگی و شرایط و تربیت و تجربیات زندگی ،بعضی ها را عوضی دائمی می کند .این نوع افراد به هیچکس اعتمادی ندارند و احتمالا دوران کودکی شان بدون محبت گذشته است . برای همین بهتر است سریع به قضاوت افراد و رفتار بد شان نرسیم.

بهترین کار این است از محوطه تأثیر و رفتارشان، فاصله بگیریم . گاهی البته اگر شرایط مهیا بود و مقاومت در برابر عوضی ها امکان پذیر بود . با قدرت تمام جلوی شان می شود ایستاد.طعم رفتار عوضی شان را به انها چشاند.

ما بهتر است یک دوست یا عضو خانواده را تعیین کنیم . که حرفش را قبول داشته باشیم. و از آنها بخواهیم صمیمانه درباره امکان عوضی شدن ما، نظر دهند.زندگی همیشه ذره ذره ما را تغییر می دهد. و اگر دقت نکنیم چنان بد میشویم . که شانس (انسان بودن) را در طی زندگی از دست می دهیم.

مواظب رفتارهای غلیظ باشید.

هر جایی دیدید یک رفتار به شکل غلیظ اظهار میشود . بدانید که به احتمال بسیار زیاد در پشت صحنه (یعنی در باطن فرد)عکس این رفتار وجود دارد.کسی که خیلی غلیظ با ادب است.باید بدانید که درعمق باطنش دریایی از بی ادبی نهفته است. کسی که خیلی غلیظ خودش را سر به زیرو ما خود به حیا نشان می دهد.بدانید که خشمی فراوان پشت این شرم پنهان است .

یا اگر کسی خیلی بیش از حد و غلیظ اظهار معتمد بودن می کند. بدانید که در باطنش خیانت اولین گزینه است .کسی که خیلی غلیظ با غیرت و متعصب است .در باطنش آتش فشانی از فساد منتظر انفجار است. کسی که خیلی غلیظ به دینداری و پاک منشی خود را مطرح می کند.شک نداشته باشید با این نما باطنی عاری از هر گونه اعتقاد وجود دارد .

آدم ها پشت رفتار های غلیظ پنهان می شوند تا حجم بزرگ منفی های درونشان را استتار کنند .

مواظب رفتارهای غلیظ باشید.از همه آنها مهم ترسراغ غلیظ های خودتان نیز بروید. تا ببینید کدام رفتار افراطی را از خود نشان می دهید.آن را بنویسید و با نگاهی بدون قضاوت و بی طرفانه رهگیری کنید .که در باطن شما چه چیزی زیر پوشش رفتار افراطی پنهان شده است.غلیظ های درونتان را قبل از این که سر باز کنند و زندگی تان را به باد دهند.پیدا کنید و بگذارید خورشید آگاهی تان به آنها بتابد و محوشان کند . یک زندگی سالم زندگی معتدلانه است.رفتار های غلیظ هرگز زندگی سالمی برای شما به ارمغان نمی اورند .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *