تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اصل پذیرش و احترام

یکی از مهم­ترین اصولی که والدین باید رعایت کنند اصل پذیرش و احترام است. والدین باید نوجوان را با گشاده ­رویی و احترام بپذیرد، به حرف­هایش گوش فرا دهد و در برخورد با آنها واکنش ­های کلامی و غیرکلامی مناسب داشته باشد. والدین چنانچه بین فرزندان خود تفاوت و تبعیض قائل شود، در ایجاد رابطه عاطفی بین خود و نوجوان و جلب اعتماد او با مشکل مواجه می ­شود.

اصل پذیرش و احترام

خانواده‌ای ، خانواده سالم و پویا نامیده می ­شود که بین اعضای آن خانواده (بین پدر ومادر و بین پدر و فرزندان و بین مادر و فرزندان) ارتباطات سالم و سازنده برقرار باشد. والدین یعنی پدر و مادرهای توانا کسانی هستند که علاوه بر داشتن دانش و اطلاعات در حوزه کودک و نوجوان، مهارت استفاده از اين دانش را هم بلدند که چگونه باید از این دانش و اطلاعاتشان استفاده کنند.

نحوه ی رفتار با نوجوان

ما غالبا یا نسبت به بچه ها عشق داریم یا قدرت. در حالی که اصل مهم می ­گوید شما باید عشق توام با اقتدار داشته باشید یعنی در عين مهربان بودن و صمیمیت و پذیرا بودن مقتدر هم باشيد، جاهایی هم لازم است شما اقتدار و قانون را داشته باشید.

نتیجه پذیرش و احترام به نوجوان

محترم شمردن نوجوان، احترام به حقوق او، توجه به نیازهای همه جانبه ی او و پذیرش او همان طور که هست از مهم ترین اصول برقراری رابطه ی انسانی است. فرزند یا فرزندان شما بیش از هر چیز وجود شما را می خواهند و حضور شما در خانه برای آنان ارزشمند است.

با دقت به حرف های نوجوان گوش دادن، پذیرفتن و تشویق رفتارهای مطلوب او، فراهم کردن فرصت هایی برای ابراز وجود و خودنمایی و مسخره نکردن و سرزنش او از نشانه های برقراری یک رابطه ی انسانی سالم با نوجوان است. نوجوانی که مورد پذیرش قرار می گیرد احساس با ارزش بودن و اعتماد به نفس می کند.

 

 

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *