تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اختلاف سن زیاد در ازدواج

اختلاف سن زیاد در ازدواج

توجه به این نکته ضروری است .که اختلاف سن زیاد در ازدواج از دید خانواده ها هم پنهان نمی ماند. کسی که به ازدواج با همسر خود که فاصله سنی زیادی با او داشته پافشاری می کند . عدم رضایت یا کنایه های خانواده خود را نادیده می گیرد. در آینده ممکن است با کوچکترین دخالتی از سوی خانواده خود ، دچار تردید شود.

اختلاف سن زیاد در ازدواج

تبعات این مشکل زمانی شدیدتر می شود. که شخص سن و سال همسر خود را بهانه ای برای دعوا یا قهر کند . مدام او را به بهانه درک نکردن موقعیت سنی و نیازهای خود یا شاداب نبودن . یا حتی ارضاء نشدن در حین روابط جنسی و عدم تمایل به ادامه رابطه و … سرزنش کند. این سرزنش ها یا همین درک نکردن همسر ، کافی است تا اختلاف جدی در رابطه زوج ایجاد شود. این موضوع در اکثر مواقع به طلاق و جدایی ختم خواهد شد . یا باعث طلاق عاطفی زن و مرد از یکدیگر می شوند.

مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره طلاق برای جلوگیری از جدایی این گونه افراد و حفظ زندگی آن ها معمولا پیشنهاد می دهد. که زوجین نیمه پر لیوان را ببینند . به نقاط قوت یکدیگر توجه بیشتری داشته باشند. پس بهترین راه حل شرکت در یک جلسه مشاوره قبل ازدواج . بهره گیری از تجارب مشاور برای حفظ زندگی . نجات آن از دام طلاق است.

سن بلوغ

این واقعیت را باید پذیرفت. که میزان اختلاف سن زن و مرد برای همه زوجین ثابت نیست. اولین چیزی که برای مثبت یا منفی بودن سن ازدواج باید مد نظر قرار داد. این است که زن و مرد هر دو به سن بلوغ رسیده باشند. چون کودک همسری تبعات بسیار بدی را در زندگی زناشویی دارد . مشکل در روابط جنسی و ابتلا به بسیاری از بیماری های جسمی و روانی را در پی خواهد داشت. البته منظور از بلوغ تنها بلوغ جسمی و جنسی نیست. هم زن و هم مرد باید آمادگی ذهنی و فکری لازم برای شروع یک زندگی مشترک را داشته باشند.

این آمادگی به سن افراد ارتباط زیادی ندارد. ممکن است فردی در سن سی سالگی از نظر بلوغ فکری و مهارت های زندگی در حد فردی بیست ساله باشد . یا تجربه هایی کسب کرده باشد. که هنوز فردی در طی ۴۰ سال زندگی به آن دست نیافته است.

مناسب ترین اختلاف سن در ازدواج

اختلاف سن به اندازه یک سال یا سه سال چندان مشکل آفرین نیست . اما زمانی که زن یا مرد اختلاف سنی بیش از حد . به عنوان مثال به میزان نیمی از سن دیگری را داشته باشد . باید در مورد ازدواج خود و یا برای جلوگیری از ایجاد مشکل در آینده شان تصمیم گیری نمایند.

اگر مرد بزرگتر از زن است. این اختلاف سنی تا شش سال و کمی بیشتر مناسب خواهد بود. چون زنان زودتر به بلوغ عاطفی و جنسی دست می یابند . رشد فکری آن ها نیز سریع تر اتفاق می افتد. در صورتی هم که زن از مرد بزرگتر است . اختلاف سن آن ها تا چهار یا حتی پنج سال زیاد به چشم نمی آید . مشکل خاصی را ایجاد نخواهد کرد. البته همان طور که گفته شد . همه چیز به نوع دیدگاه هر دو نفر ، خانواده های آن ها و رشد ذهنی آن ها از موقعیت یکدیگر دارد.

همراهان گرامی می توانند جهت انجام مشاوره قبل از ازدواج و یا شرکت در کارگاه های قبل از ازدواج با مرکز مشاوره بینا تماس بگیرند .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *