تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

ازدواج درست

پیش نیاز های ازدواج

ازدواج مسئولیت و تعهد در قبال یک زندگی مشترک است . هر فردی بهترین شناخت را نسبت به خود دارد . بعضی از ویژگی ها در افراد باعث می شوند آنها نتوانند در زندگی مشترک موفق شوند . علاوه بر به وجود آوردن مشکلاتی برای خود همسرشان را با چالش های جدی روبرو میکنند .اگر جوانان قبل از آغاز رابطه سعی کنند . ضعف ها و ویژگی های خود را بشناسند . حتی معیارها و اهداف زندگی خود را به طور مجدد و با هوشیاری بیشتر ترسیم کنند . جلوی بسیاری از ازدواج های نا موفق گرفته می شود . اکنون مواردی از پیش نیاز های ازدواج را بیان میکنیم .

سلامت روان

سلامت روان جزء اولین پیش نیازهای ازدواج محسوب می شود . عدم سلامت روان نه تنها خود فرد بلکه اطرافیان وی را نیز آسیب پذیر میکند . فردی که سلامت روان نداشته باشد . در تمام کارکردهای اجتماعی و تعاملات خود با مشکل و اختلال مواجه است . این افراد در صورت ازدواج همسرشان را به شدت درگیر مشکلات خودشان میکنند . به کررات دیده شده اینگونه از ازدواج ها به شکست می انجامد . پس اگر دارای مشکلی در این زمینه هستید قبل از اینکه تصمیم به ازدواج بگیرید در صدد درمان خود بر آیید . بعد از به دست آوردن سلامتی کامل ازدواج کنید .

اعتیاد

اعتیاد یکی از بزرگترین دلایل فروپاشی نهاد خانواده است . شخص معتاد قطعا توانایی اداره مناسب یک خانواده را ندارد . ممکن است همسر و فرزندانش را نیز به منجلاب اعتیاد بکشاند . افراد معتاد غالبا در خود تغییراتی چون خواب آلودگی . کاهش میل جنسی . افزایش پر خوری . بدبینی . پرحرفی و …. را احساس میکنند . باید بدانند که تمام این تغییرات احساس خوشبختی آنها را خواهد گرفت . اگر به هر نوعی از مواد اعتیاد دارید پای شخص دیگری را به زندگی تان باز نکنید . به امید اینکه بعد از ازدواج اعتیاد را ترک خواهید کرد . پایه ی زندگی خود را بر ستون های سست بنا نکنید .

عدم مسئولیت پذیری

ازدواج مسئولیت و تعهد در قبال یک زندگی مشترک است . اگر در خود احساس مسئولیت پذیری ندارید و در زمان گرفتاریها توانایی اداره خود را ندارید چه برسد به افراد دیگر برای ازدواج دست نگه دارید . شما غالبا دیگران را مسئول زندگی خود می دانید . نمی پذیرید که خود شما هم در زندگی خود نقش داشته اید شما باید توانایی اداره اقتصادی و عاطفی یک زندگی و مدیریت آن را داشته باشید . تا بتوانید یک زندگی موفق را تجربه کنید.

خشم و پرخاشگری

اگر بر سر هر مسئله کوچکی از کوره در می روید . داد و بیداد راه می اندازید . دست به یقه می شوید . اگر افکار هیجانی به شما هجوم می آورد و بد دهن و پرخاشگر هستید . ابتدا باید به روی خود کار کرده . چنین صفت ناپسندی را از بین ببرید . شما در واقع می خواهید با خشم خود دیگران را کنترل کنید . به همین دلیل افرادی که در کنار شمایند . دائم باید در حال کنترل رفتار خود باشند . تا مبادا شما را به خشم بیاورند . حال تصور کنید همسر آینده شما چه سختی هایی را باید در کنار شما تجربه کند .

معیار و اهداف نادرست .

اگر توانایی شناخت ویژگی ها و معیارهای درست را ندارید . با مشاوران خانواده صحبت کنید .اگر هدفتان از ازدواج رسیدن به پول و مادیات است . باید بدانید ممکن است به آن دست پیدا کنید اما هیچ گاه به خوشبختی زنا شویی دست پیدا نخواهید کرد . اگر معیارتان از انتخاب چهره زیباست . هیچ ملاک دیگری را مد نظر ندارید باید بدانید ممکن است با انتخاب همسری زیبا که دارای سایر شرایط نیست سالها در کنار همسری زیبا اوقات ناخوشایند را تجربه میکنید .

وابستگی

اگر در خود میبینید به هیچ نحو قدرت تصمیم گیری ندارید . برای کوچکترین موردی نیازمند حضور پدر یا مادرتان هستید . اگر از لحاظ اقتصادی کاملا به خانواده متکی هستید . بدانید در آینده زندگی راحتی ندارید . ازدواج آغاز یک زندگی تازه است . فرد وابسته در آن چون توانایی جدا شدن و مستقل زندگی کردن را ندارد . نمی تواند فردی قابل اعتماد و تکیه گاه مناسب برای همسر آینده اش باشد .

مشاوران مجرب

این پیش نیاز های ازدواج اگر در فردی وجود  داشته باشد . باید توسط خود فرد پذیرفته شود تا بعد از بر طرف کردن آن زندگی خوبی را آغاز نماید . برای بر طرف کردن این مشکلات فرد باید از دیگران کمک بگیرد . پس در این راه حضور مشاوران و اعضای خانواده را مهم و حیاتی تلقی کنید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *