تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

تفاوت بین آقایان و خانمها

تفاوت مرد و زن

خداوند در خلقت زن و مرد چه از لحاظ جسمی و چه روحی و روانی ، تفاوتهایی قائل شده است . فلسفه این تفاوتها در این است. که پیوند بین زن و مرد را محکم میکند . حقوق و وظایف را در زندگی خانوادگی تقسیم میکند . واقعیت این است که بین مرد و زن ، نر و ماده حتی در حیوانات و گیاهان تفاوت های اساسی وجود دارد . پس بهتر است قبل از ازدواج درباره تفاوت مرد و زن بیشتر بدانیم .

تفاوتهای مرد و زن

آگاهی از وجود تفاوتهای فردی بین انسان به اندازه خلقت انسان قدمت دارد . درک تفاوتهای روانی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد . یکی از مقوله هایی که با اتکا به آن می توانید کاری کنید. که طرف مقابل شما را بیشتر دوست داشته باشد. نیز بهره گیری از همین مطلب است . با اتکا به این مهم می توانید. رابطه ای هماهنگ و ادامه دار را به وجود آورید .

این امر همچنین به تمام افراد کمک میکند. تا متوجه شوند چرا خانم ها و آقایان به طور متفاوت تصور کرده . مطابق آن رفتار می نمایند .به عبارت دیگر اگر ما بتوانیم خودمان را جای تک تک افراد دیگر بگذاریم . آن وقت مشکلات و کشمکش ها به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا میکند .

تفاوتهای روانی خانم ها و آقایان .

۱- خانم ها گاهی اوقات عباراتی را به زبان می آورند. که از بیان آنها هیچ منظوری ندارند . شاید فقط در آن لحظه آن منظور را داشته باشند . در لحظه دیگر از یادشان برود . برخی از حرف های آنها اسرار آمیز بوده. هیچ کس نمی تواند از مفهوم آن چیزی سر در بیاورد . در برخی موارد دیگر مشاهده شده که تمایل زیادی به طفره رفتن دارند . اما اگر بخواهیم در مورد آقایان صحبت کنیم . باید بگوییم هنگامی که حرف می زنند . به عنوان مثال زمانیکه در مورد مسایل سیاسی یا فلسفی صحبت میکنند . مطالبی را عنوان میکنند که کاملا بی معناست .

۲- هدایا معمولا معنای مختلفی را در ذهن خانم ها و آقایون آشکار می سازد . هدایا در نظر آقایون تنها یک شی ء مادی هستند. هیچ گونه بار معنایی دیگر ندارد . خانم ها به طور نا خواسته تصور میکنند. که هدایا بیانگر خصوصیات فردی شخص هدیه دهنده هستند . برای آنها نموداری از عشق و اهمیت می باشند .خانم ها دوست دارند کادوهایی را که از سوی معشوقه هایشان دریافت میکنند . همان چیزی باشد که روزی به او گفته اند. که دوست دارند آن را داشته باشند .

۳- معمولا می بینیم که خانم ها خوشحال ، خبر ازدواج یا نامزدی را به دوستان اعلام میکنند . اما میبینیم که این کار برای آقایان مرسوم نیست . ازدواج برای خانم ها شروع یک زندگی جدید می باشد . در حالی که ازدواج برای آقایان معنای متفاوتی دارد . به معنای وظیفه تعهد ، مسئولیت ، تلاش و کار می باشد . گاهی اوقات هم تنها باید کار کنند . هیچ خبری از تفریح و شادی نیست . این امر کاملا آشکار میکند. چرا آقایان تمایل چندانی به پذیرش تعهد ندارند .

۴- آقایان به طور کلی تصور میکنند. یک امر نمی تواند در عین حال در نقطه عکس آن قرار داشته باشد . اما خانم ها با این موضوع مشکلی ندارند . خانم ها هیچ مشکلی در لغو عقل و منطق ندارند . هر جا لازم باشد به راحتی می توانند از منطق مخصوص به خودشان استفاده کنند .

۵- خانم ها معمولا تمایل زیادی به استفاده از کلماتی نظیر همیشه / هیچ وقت در مقابل همسرانشان دارند . مثلا تو همیشه سر من داد می زنی . هیچ وقت برای من گل نمی خری . همه آقایان می دانند که این همیشه و هیچ وقت تنها از روی احساس هستند . تنها نشانگر نا امیدی و عصبانیت خانم از سوی آنها می باشد . این امور دارای هیچ گونه بار واقعی نیستند .

برخی از تفاوتهای روانی دو جنس .

شکل گیری هویت که تحقیقات حاکی از آن است. که شکل گیری هویت دختران برای استقلال شخصی نیست . بلکه برای صمیمیت و مراقبت از دیگران نیز هست . در حالی که هویت پسران از اساس برای استقلال و رقابت و فردیت شکل می گیرد .

خانم ها نسبت به آقایان عاطفی تر بوده . احساس محبت در وجودشان بیشتر است . آقایان بیشتر بر ارتباط های فعالیت مدار توجه دارند . دنیای بیرون را هدف قرار میدهند . انرژی خود را صرف تسلط آن میکند . همچنین جنس زن هیجانی تر از جنس مرد بوده . کیفیت هیجان آن دو با یکدیگر متفاوت است . گرایش قلبی به دین در میان خانم ها بیشتر از آقایان مشاهده می شود . خانم ها مسائل معنوی را با روان خود سازگارتر می یابند .

با مرکز مشاوره بینا همراه باشید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *