تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

ازدواج دوباره

ازدواج مجدد

یکی از مشکلات ازدواج  مجدد تعمیم دادن تجربیات گذشته به شرایط جدید است . این مساله باعث می شود تجربیات تلخی که با همسر قبلی داشته ایم. به همسر جدید تعمیم دهیم . در حالی که شاید همسر جدید اصلا خصلت های منفی اخلاقی همسر قبلی را نداشته باشد .

عدم تکرار اشتباهات گذشته

به منظور ازدواج مجدد ابتدا باید زندگی قبلی را با مشورت با متخصص مورد واکاوی قرار دهیم . چرا که در زندگی قبلی خاطرات تلخ و شیرین وجود دارد . بنابراین با مطالعه اتفاقات گذشته فضایی را فراهم کنیم .که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم .

آمارها نشان می دهد یک پنجم ازدواج ها منجر به طلاق می شود . در این شرایط تعداد زیادی از زنان و مردان تجربه ازدواج داشته اند . به لحاظ فرهنگی حق این افراد است. که زندگی مجدد خوبی را تجربه کنند . در واقع صرف اینکه فرد یکبار ازدواج کرده و جدا شده است . نمی تواند دلیلی برای ممانعت از ازدواج باشد . ازدواج ناموفق را نباید یک نقطه ضعف بزرگ برای زندگی افراد دانست .

کسی که یک بار تجربه زندگی نا موفقی داشته است . می تواند درس هایی از آن گرفته باشد .اما قبل ازدواج مجدد باید به مشاور مراجعه کنند . یک روانشناس می تواند سهو افراد را در مشکلات زندگی قبلیشان تعیین کند . با انجام این کار می توان با آرامش بیشتری ازدواج کرد .

نا مادری ، نا پدری

با توجه به احساسی بودن جامعه ما واژه نامادری و نا پدری بسیار نا مطلوب است . افراد در کشور های غربی راحت تر با این موضوع کنار آمده اند . زمان این رسیده که بار این واژه ها را سبک کنیم . آنها را بغرنج و بحرانی نکنیم . تا فشار روانی ایجاد نکند .

شرایط ازدواج مجدد زوج

از آنجایی که بزرگترها و نا پدری و نا مادری را مذموم جلوه می دهند . کودکان نیز دچار وحشت می شوند . این در حالیست که بزرگتر ها با فرهنگ سازی و مثبت اندیشی میتوانند .پذیرش این موضوع را در جامعه افزایش دهند . افراد جامعه باید بدانند کودکی که پدر یا مادر ندارد . ورود نا پدری یا نا مادری برای او مزایای زیادی دارد . در واقع هزاران مزیت برای ورود پدر و مادر جدید برای یک خانواده می توان بر شمرد . تا موضوع احساسی بودن نا دیده گرفته شود . شخصی که می خواهد با فردی که فرزند دارد ازدواج کند. باید به بلوغ اجتماعی برسد . و از لحاظ نگاه اجتماعی مسئولیت کودکی را به عهده می گیرد . که او را بزرگ نکرده است . باید نگاه مادرانه و پدرانه به او داشته باشد . افرادی که قصد ازدواج با فردی دارای فرزند را دارند. بهتر است با یک متخصص مشورت کنند .

قضاوت نکردن

تفاوتی میان افراد طلاق گرفته و همسر از دست داده وجود ندارد . هیچ گاه ترازو و خط کشی برای شناسایی انسان ها وجود ندارد. بنابراین نمی توان گفت چون فرد یک بار ازدواج کرده و طلاق گرفته است .دوباره ازدواج کرده است انسان خوبی نیست . بلکه ممکن است این شخص با همسر خود زوج خوبی نبوده است .

بیشتر افرادی که همسر خود را از دست داده اند . اقدام به ازدواج مجدد می کنند .در ذهن خود دائما در حال اسطوره سازی از همسر خود هستند . در حالی که افراد جدا شده دائما مشکلات زندگی گذشته را تصور میکنند . این افراد باید بیاموزند همسر جدیدشان از فرهنگ ، والدین و خانواده دیگری است . تفاوت های زیادی با فرد قبلی دارد .

در صورت به وجود آمدن شرایط ازدواج مجدد . میتوانید جهت انجام مشاوره به مرکز مشاوره بینا مراجعه کنید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *