تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

کاهش استرس

راههای کاهش استرس در جلسه خواستگاری

اغلب افراد در جلسه خواستگاری دچار استرس و اضطراب می شوند . برخی پسران در برابر این استرس تسلیم میشوند . در طول جلسه خواستگاری سکوت اختیار میکنند . به تماشای صحبت های اعضای خانواده شان با خانواده دختر می نشینند. این روش مناسبی برای غلبه بر استرس روز خواستگاری و داشتن یک جلسه پر بار نیست . از همین رو راههای کاهش استرس در جلسه خواستگاری را فرا بگیرید .

خواستگاری

با فراگیری راههای کاهش استرس در جلسه خواستگاری . با اولین سوال از سوی پدر دختر ، رنگ از روی تان نپرد . می توانید با صراحت و اعتماد به نفس پاسخ دهید .

راههای کاهش استرس در جلسه خواستگاری

۱- انتخاب درست .

اولین اصل کاهش استرس ، رعایت اصول انتخاب صحیح همسر آینده است . اگر فرد در انتخاب همسر اشتباه کند . بعد از جلسه خواستگاری خود یا خانواده اش یا دختر و خانواده اش پاسخ منفی بدهند . یک خواستگاری غیر موفق را تجربه کرده است . علاوه بر اینکه ممکن است از خواستگاری های ناموفق دچار ضربه روحی شود . همیشه این خاطره تلخ به همراهش خواهد بود . این موضوع بحث استرس را در خواستگاری های بعدی می کارد .
از این رو همیشه خواستگاری نخست خود را بر پایه یک انتخاب درست بگذارید . تناسب سنی ، خانوادگی ، تحصیلی و اعتقادات مشترک. در کنار تفاهم اولیه قبل از شناخت کامل. حتی تناسب ظاهری ، از اصولی است که باید در انتخاب همسر آینده بدان توجه داشت . در این صورت دلیلی برای استرس و اضطراب وجود ندارد .

۲- هماهنگی های پیش از خواستگاری

از چند روز قبل از مراسم خواستگاری همه چیز را بررسی کنید . حتی مسیر رفتن به منزل دختری که انتخاب کرده اید هم اهمیت دارد . وقت شناسی را خیلی جدی بگیرید . چرا که در اولین برخورد برای خانواده دختر خیلی مهم است . خواستگار به موقع در مراسم حاضر شود. آشنایی با حساسیت های خانواده دختر به کاهش اضطراب شما کمک فراوانی میکند . این حساسیت ها را میتوانید پیش از رفتن به خواستگاری بدون هیچ تعارفی از دختر بپرسید . او هم باید این واقعیت را درک کند .که دادن این اطلاعات نه تنها بد نیست . بلکه به شناخت شما از خانواده وی کمک میکند .

البته در خواستگاری هایی که حالت سنتی دارند . دختر و پسر پیش از خواستگاری همدیگر را ندیده اند . نمی توان بسیاری از این اطلاعات را دریافت کرد . اما باز هم راه چاره ای در این مواقع وجود دارد . آن تحقیقی است که خانواده پسر پیش از مراسم باید انجام دهند . تا برخی از این حساسیت ها را دریابند . در هر صورت شایسته است هماهنگی های پیش از خواستگاری با دقت فراوانی صورت گیرد . تا زمینه های ایجاد استرس و اضطراب به حداقل ممکن کاهش یابد .

۳- مدیریت استرس

آموختن روش هایی که می توانند استرس را کاهش دهند . در این روز بسیار مفید خواهد بود . تمرینات آرمیدگی یکی از این روشها است . این روش که تاثیرات مثبت آن به اثبات رسیده است ، بر تنفس و آرامش بدن متمرکز است . همان طور که نشسته اید اعضای بدنتان را از حالت تنیدگی خارج کنید . و آرام بنشینید . چند نفس عمیق بکشید و سعی کنید دم و بازدم را با ریتمی یکسان انجام دهید . به تنفستان فکر کنید . از جابه جا شدن یا حرکت تند دست یا پا خود داری کنید . بعد از ۵ دقیقه خواهید دید که استرستان کاهش یافته . از بی قراری خبری نیست .

روش دیگر اینکه ذهن تان را متوجه یکی از اشیای داخل خانه کنید . به دقت به رنگ و طرح آن نگاه کنید . پرت شدن حواس از موضوعی که باعث استرس تان شده . یک روش موثر برای طولانی مدت نیست . ولی روشی است که ممکن است به شما کمک کند . که تا پایان جلسه خواستگاری استرس کم تری داشته باشید .

در صورت داشتن سوال یا برخورد با مشکل در این زمینه می توانید با مرکز بینا تماس برقرار کنید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *