تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

دعوا کردن

دعوا با همسر

کارهایی که نباید پس از دعوا با همسر خود انجام دهید . سرد برخورد کردن . خود خوری کردن . بهانه آوردن . نیش زدن از کارهایی هستند .که نباید پس از دعوا انجام دهید . دعوا کردن با همسر کاملا طبیعی و سالم است . شما دو آدم کاملا جدا از هم هستید . گاهی اوقات ممکن است نظرات متفاوتی داشته باشید . اما چیزی که شاید متوجه آن نشوید. این است که چیز هایی که بعد از دعوا به زبان می آورید . به همان اندازه حرف هایی که در لحظات داغ و آتشین عشق بازی می زنید . اهمیت دارند .
۱۰ واکنشی که بعد از دعوا با همسر نباید از شما به هیچ عنوان سر بزند .

۱- سرد برخورد نکنید .

اگر بعد از دعوا به کمی زمان و فضا نیاز دارید هیچ اشکالی ندارد. فقط به او بگویید . یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد بعد از دعوا مرتکب می شوند . این است که زبانشان را می دوزند . اگر بعد از دعوا او را نادیده بگیرید . ممکن است تصور کند . که می خواهید مجازاتش کنید .
اگر بعد از دعوا او را نادیده بگیرید . ممکن است تصور کند که می خواهید مجازاتش کنید . این باعث می شود دفعه بعد او هم احساساتش را با شما در میان نگذارد . در عوض بگویید :عصبانیت من به اندازه تو زود از بین نمی رود . ۲۴ ساعت به من زمان بده . مطمئن باش خوب می شوم . اگر بهتر نشدم آنوقت در موردش حرف می زنیم .

۲- حرف هایش را در مغزتان نگه ندارید .

همه حرف هایی که همسرتان در طول دعوا می زند . باید همانجا بماند اگر در طول دعوا چیزی می گوید که اذیتتان میکند . به او بگویید که  حرف هایش ناراحتتان میکند . اگر روز بعد هم حرف هایش هنوز اذیتتان میکرد . به خودتان کمی فضا بدهید . خیلی زود به او نزدیک نشوید .

۳- اگر هنوز ناراحت است به یک متاسفم بسنده نکنید .

یک معذرت می خواهم . یا متاسفم خشک و خالی وقتی هنوز از دستتان ناراحت است ، برای او کافی نیست . باید توضیح دهید چرا عذر می خواهید . پس بهتر است بگویید متاسفم که … یا معذرت می خواهم که … . در ادامه آن هم باید بگویید. در آینده سعی میکنم …. در جای خالی توضیح دهید چطور آن اشتباه را دوباره تکرار نخواهید کرد .

۴ – برای دعوا کردنتان بهانه نیاورید .

دعوا کردنتان را میتوانید گردن میلیون ها چیز بیندازید . اینکه روز کاری بدی داشته اید . سر درد داشته اید . شب خوب نخوابیده اید . در واقع زوج هایی که خواب خوب و کافی ندارند . بیشتر با هم دعوا میکنند .با این وجود انداختن تقصیر گردن چیز های دیگر در حق خودتان و همسرتان عادلانه نیست . دلیل دعوا اطلاعات است .
اگر عصبانی یا ناراحت هستید . اینها اطلاعاتی است که همسرتان باید بداند . دفعه بعدی که روز بدی سر کار داشتید ، قبل از اینکه به خانه برسید ، به همسرتان اطلاع دهید . با این روش او می فهمد که احتمالا آسیب پذیر تر از روز های عادی خواهید بود .

۵- اگر دوباره موضوع دعوا را به میان کشید ، بی تفاوت نباشید .

اگر فقط چند دقیقه از دعوای تان گذشته است . به همسرتان بگویید بعد از اینکه فکرهایش را کرد هر سوال یا حرفی دارد می شنوید . اگر بعد از چند روز خواست دوباره موضوع را به میان آورد پشت تان را به او نکنید . ارتباط غیر کلامی خیلی وقتها بدتر از فریاد کشیدن است . اگر به او بی محلی کرده اید برگردید. و عذر خواهی کرده . به حرف هایش گوش دهید .

۶- به نیش زدن ادامه ندهید .

اگر هنوز از او ناراحتید . حق ندارید حرف های نیش دار بزنید . هیچ وقت به او توهین نکنید . فراموش کردن توهین ها کار خیلی سختی است . در عوض وقتی آرام بودید . از او بخواهید به حرف هایتان گوش کند . برایش توضیح دهید که چرا هنوز ناراحتید.

۷- اگر دوست ندارید، به زور رابطه جنسی برقرار نکنید .

هر دو شما عذر خواهی کرده اید . این عذر خواهی واقعا از ته دلتان است . اما حالا همسرتان می خواهد رابطه جنسی داشته باشید . شما واقعا باورتان نمی شود . دلیل آن این است که او نمی فهمد همین الان دعوا داشته اید . خیلی افراد از رابطه جنسی برای نزدیک تر شدن استفاده می کنند .
اگر اصلا تمایلی به چنین رابطه ای در آن زمان ندارید . لازم نیست به زور این کار را انجام دهید . از او برای تلاش برای نزدیک تر شدن تشکر کنید . برایش توضیح دهید که الان روحیه آن کار را ندارید . می توانید بغلش کنید و بگویید شاید فردا وقت بهتری برای رابطه جنسی باشد . فقط یادتان باشد پشت تان را به او نکنید . درخواستش را نادیده نگیرید . زیرا احساساتش را جریحه دار خواهد کرد .

۸- روی اینکه چه چیز باعث دعوا شده ، تمرکز نکنید .

انرژی تان را روی راههایی برای حل آن مشکل متمرکز کنید . به جای اینکه علت دعوا را در ذهن تان مرور کنید سعی کنید شب خوبی را بگذرانید . فرق بین یک دعوای خوب با یک دعوای بد این است . که به راه حل رسیده باشید یا نه .

۹- نگویید منظوری نداشتم .

گفتن این جمله مثل این است که بخواهید نوشته یک خودکار را با پاک کن پاک کنید . فقط اوضاع را بدتر میکند . همسرتان هم در پاسخ خواهد گفت چرا منظور داشتی . اینکه مدام چیز هایی که گفتید یا نگفتید را مرور کنید ببینید منظوری داشته یا نداشته . باعث می شود همه تمرکز تان روی گذشته باشد . تا اینکه بخواهید راه حلی برای آن وضعیت پیدا کنید .
اگر او به شما گفت که منظوری نداشته . در پاسخ بگویید شاید منظوری نداشته ای اما من اینطور حس کردم . پس لطفا در آینده این کار را تکرار نکن .

۱۰- به خاطر اینکه دعوا کرده اید خود خوری نکنید .

دعوا کردن نشانه این است که هر دوی شما روی رابطه تان کار میکنید . رابطه تان برایتان مهم است . این خیلی مثبت است . ممکن است خیلی زوج ها را ببینید . که میگویند قبلا خیلی دعوا می کرده اند . اما الان آسان گیر تر شده اند . این اصلا نشانه خوبی نیست .
معنی آن این است که می خواهند آن رابطه هر طور که شده است . پیش رود . این دقیقا چیزی است که قبل از جدایی یا سردی اتفاق می افتد . پس از اینکه با هم دعوایتان می شود. و هنوز خیلی چیزها در رابطه برایتان اهمیت دارد . خوشحال باشید . نه ناراحت .

امیدواریم این مطالب در زندگی همراهان مفید واقع شود . در صورت بروز مشکل می توانید از کمک مشاوران مرکز بینا بهره مند شوید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *