تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

اعتماد به نفس کودک

افزایش اعتماد به نفس در کودک

چطور اعتماد به نفس فرزندانمان را بالا ببریم؟
اگر آرزوی افزایش اعتماد به نفس در کودک را دارید. طوری رفتار کنید که او احساس کند. شخصیتی است که در آینده می تواند به فرد مهمی مثل ورزشکار یا بازیگر تبدیل شود. از بهترین روش ممکن ، برای بالا بردن و افزایش حس اعتماد به نفس در کودک استفاده کرده‌ اید. به جای آن که به بچه خود دائم تذکر بدید. که پیشرفت کمی داشته ، طوری با او برخورد کنید .که گویی شخصیت موفق و خوشبخت است.

افزایش اعتماد به نفس

مثلا شمای مادر بهتر است به فرزند خود این طور بگویید: « عزیزم، آینده‌ ی تو به عنوان بازیکن موفق بسکتبال از حالا روشن است .باید تلاش کنی.» نه این که بگویید: « برو بابا! تو هیچ وقت موفق نمی‌شوی اصلا بلد نیستی شوت بزنی، تمرین هم نداری!!!.» یا بگویید: « تو نبوغ و استعداد عجیبی برای ریاضی داری که فقط باید آن را نشون بدی. » تا این که بگویید: «تو هم مثل بابات استعداد ریاضی نداری. » برای آن که حس اعتماد به نفس را در کودکان تقویت کنید، باید طوری با آنها صحبت کنید .که گویی از پیش استعدادهای بالقوه خود را به کار بسته‌ اند. این باور را در آنها تقویت کنید. که به ایشان ایمان دارید. سعی کنید از آن دسته پدر و مادرهایی نباشید. که مرتب اشتباهات بچه را به رخ او می‌ کشند . به او تلقین میکنند .که توانایی‌ های محدودی دارد.

کمرنگی رابطه ها

در بعضی زندگی ها رابطه های والدین با فرزند کمرنگ شده است. فرزند از پدر خود می خواهد که در مورد ماشین فلان مدل صحبت کند. رفتار اشتباه پدر این است که بگوید تو از ماشین چه میدانی! اصلا برای چه می خواهی؟! این جواب های پدر به فرزند اشتباه است. در واقع پدر احساسات پسر را سرکوب می کند. یا مثلا خانم به همسرش می گوید: رضا جان من دوست دارم اگر پول دار شدیم یک ماشین اسپرت فلان مدل بگیریم. شوهر در جواب خانم می گوید: با این حقوق کارگری که ما داریم؟ تو زیاد خیالبافی می کنی؟ این جواب ها اشتباه است و رابطه ها را کمرنگ می کند.

نکته مهم این است که در یک رابطه خود با فرزند ، تا جایی که توان و قدرت دارید، خواسته های فرزند خود را درک کنید و بعد از آن برآورده کنید.
قاعدتا یک پدر یا مادر فرصت بیشتری برای پاسخ دادن به فرزند خود دارد .تا اینکه بخواهد به همکار خود پاسخ دهد. زیرا میزان صمیمیت و اهمیت رابطه خود با فرزندش بیشتر از رابطه او با همکارش است. فرزندان بر خلاف بزرگ تر ها در رابطه خود خیلی به فکر یک معامله نیستند. برخی فرزندان در مقابل به خواسته پدر و مادر به اندازه خود پاسخ می دهند.

مشاوره فرزند پروری

مشاوره فرزند پروری می گوید. انتظاری از همه فرزندان نمی توان داشت .که به همه خواسته های پدر و مادر جواب دهند. چون این مسأله باعث می شود پدر مادرها فکر کنند که هر چه به خواسته فرزند خود پاسخ مثبت می دهند. او پررو می شود و بی چشم و روست. بهتر است شما به پاسخ های مثبت خود ادامه دهید. چون باعث می شود فرزند به شما اعتماد کند. زمانی که به درجه بالای ادراک و فهم رسید. قطعا به خواسته های والدین پاسخ مثبت می دهد.

شما به عنوان پدر یا مادر نگران سلامتی روانی فرزند خود هستید. اگر سیستم حمایتی شما طوری باشد .که در حد وسط احتیاط های لازم را برای فرزند انجام دهید . فرزند در آینده کمتر به بیماری های وسواس و بدگمانی مبتلا می شود.

در صورت تمایل به افزایش اعتماد به نفس  در کودک خود . میتوانید با مشاوران مرکز بینا تماس برقرار کنید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *