تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

مخفی کردن

پنهان کاری

پنهان کاری به معنای مخفی کردن واقعیت ها می باشد. در واقع فردی که اقدام به پنهان کاری می کند. مایل است حقایق را از دیگران بپوشاند . سعی در مخفی کردن حریم خصوصیش از افراد مختلف دارد . به بیان بهتر پنهان کار به فردی اطلاق می شود. که بدون اطلاع افراد رفتاری را انجام می دهد. حال ممکن است این رفتار بر اثر ترس ، مورد قضاوت واقع شدن و یا نگرانی رخ دهد .

درک حریم خصوصی

اولین نکته ای که افراد باید در زندگی مشترک به آن توجه کنند . درک مفهوم متفاوت حریم خصوصی افراد و پنهان کاری است . معمولا زوج های موفق افرادی هستند که در برابر وابستگی به یکدیگر مقاومت نمی کنند . به درکی واضح و شفاف از هویت خود و طرف مقابل دست پیدا کرده اند .

وقتی افراد یک رابطه نمی توانند با صمیمیت ، اعتماد و دوستی رابطه را پیش ببرند. این رابطه شکل مثبت و سالم خود را از دست می دهد . به یک رابطه ناسالم مبدل خواهد شد .

البته منظور ما از رابطه سراسر اعتماد دانستن تمام جزئیات در آن رابطه نیست . در واقع لزومی ندارد که همه جزئیات مسائل و حریم شخصی فرد را مورد واکاوی قرار دهیم . سعی نمایید حد و مرز رابطه خود را درک و مشخص نمایید .

پنهان کاری می تواند یکی از اشتباهات بزرگ و رایج در هر رابطه ای باشد. که به طور حتمی باعث از بین رفتن اعتماد موجود در رابطه و تضعیف عشق خواهد شد. که دوام این عوامل سبب تخریب یک رابطه می شود . حال این که پنهان کاری از روی سهو صورت گرفته یا عمد. می تواند تاثیر خود را بر رابطه افراد بگذارد .

علت و دلیل پنهان کاری چیست ؟

ممکن است پنهان کاری به علت های مختلفی مانند ترس از افشای راز ، ترس از دست دادن و …. در یک رابطه ایجاد شود. اما می توان گفت اصلی ترین عامل ایجاد و دوام پنهان کاری در رابطه نوع رفتار زوجین با یکدیگر است. در رابطه ای که افراد با بازخورد ها و رفتارهای نابجا روبرو می شوند. تصمیم می گیرند اعمالی را در شرایط خاصی مخفی کنند . تا از پیامدهای بعدی افشای آن در امان باشند .

شخصیت سلطه گر

مشکل اصلی در پنهان کاری افراد در یک رابطه لطمه زدن به اعتبار و اطمینان یکدیگر است . که این امر به خودی خود می تواند منجر به عدم تبادل افکار و احساسات در بین زوجین شود. حال در نظر بگیرید که در یک رابطه سلطه گری و توقع بیش از اندازه یکی از طرفین حاکم باشد. فرد مقابل برای پیشگیری از مورد قضاوت واقع شدن. و یا خشم طرف مقابل تن به پنهان کاری می هد . ترجیح می دهد کوچکترین رفتار او همانند یک راز باقی بماند .

اگر در زندگی مشترک خود پنهان کاری دارید . از این وضعیت خسته شده اید . میتوانید با مرکز مشاوره بینا تماس بگیرید .

 

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *