تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

احیای رابطه

راهکار برای احیای رابطه

راهکار برای احیای رابطه با همسر اگر چه بسیار ساده به نظر می رسند . اما به رابطه شما با همسرتان جانی تازه می بخشد . باور ندارید . امتحان کنید .

  •  یک تشکر کوچولو

توجه به کارهای خوب همسر می تواند زندگی را تغییر دهد . این کار رابطه را تقویت میکند . میزان رضایت مندی شما را از آن افزایش میدهد . پس از همسرتان بیشتر تشکر کنید . البته نه به خاطر دست پخت خوب او و یا خریدن ماشین ظرف شویی . گاهی از همسرتان به خاطر ویژگی های خوبی که دارد . سپاسگزاری کنید . این یک راهکار برای احیای رابطه است .
تحقیقات علمی نشان داده است . زوجهایی که بیشتر از هم قدردانی می کنند . سال های بیشتری رضایتمندانه با هم زندگی می کنند . مواقعی پیش می آید که با اینکه با خودتان قرار گذاشته اید . از همسرتان تشکر کنید . اما بی حوصله تر از آن هستید . که از پس این کار بر آیید.

پیشنهاد می شود در این موارد از بازیهای ذهنی برای تنظیم دوباره خلق تان کمک بگیرید . برای مثال تصور کنید : اگر با همسرتان آشنا نمی شدید . زندگی شما الان چگونه بود . اگر همسرتان این ویژگی را نداشت . زندگی شما چگونه می شد . شاید این بازی کمی آزار دهنده به نظر برسد . اما موثر است .

  • یک موفقیت ، یک جشن

فقط در روزگار سختی کنار همسرتان نباشید . بگذارید او در زمان خوشی هم حضور گرم و موثر شما را احساس کند . متاسفانه برخی از همسران آنقدر که به کنار هم بودن درمشکلات اهمیت می دهند . به کنار هم بودن در خوشی ها اهمیت نمی دهند . برای مثال خانمی حاضر است برای کمک به کمرنگ شدن تاثیر مشکل بیکاری و بی پولی همسرش در خانواده ، هفته ای هفت روز کار کند . اما وقتی شوهر بعد از مدتها بیکاری اولین حقوق را می گیرد . از این بابت خوشحال است . به یک ابراز خرسندی ساده کفایت می کند .

یا برعکس مردی برای درمان همسر بیمارش تلاش زیادی می کند . اما وقتی او بعد از مدتها دوباره برای خانواده شام درست می کند . با تشکر خشک و خالی از آن می گذرد . این در حالی است که هر کدام از این اتفاقها یک موفقیت هستند . .بر حسب موقعیت بروزشان ، موفقیتهای بزرگی هم محسوب می شوند . پس چرا نباید آنها را جشن گرفت .
یک راهکار برای احیای رابطه گرفتن جشن ساده است . یک جشن ساده برای احساس حضور یکدیگر در لحظات خوب زندگی ، تنشهای بین همسران را کاهش می دهد . آنها را شادتر می سازد . دفعه بعد که همسرتان به موفقیتی دست یافت . یا فقط یک روز خوب را پشت سر گذاشته بود . حتماً برای او و در کنار او جشن بگیرید . یک جشن ساده .

برای احیای رابطه خود می توانید از مشاوران مرکزمشاوره بینا بهره ببرید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *