تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

هدف در زندگی

هدف اصلی زندگی

ازدواج هدف اصلی زندگی نیست . بلکه وسیله کارآمد و موثری است که به کمک آن می توان به اهداف رسید . بشر به حکم طبیعت و نیاز هایش پیوسته با انسان های دیگر در ارتباط است . کیفیت روابط او به حدی مهم است .که کیفیت زندگی اش را می سازد .مانند رگ ها که وسیله تغذیه و رشد بدن هستند . رابطه انسان نیز ابزار رشد شخصی ، شغلی و اجتماعی او محسوب می شود . 

اگر همه رابطه هایی که یک فرد از کودکی تا بزرگسالی با دیگران برقرار میکند . در نظر مجسم کنیم . اثر آنها را بر ترقی و تکامل او روشن تر میبینیم . تردید نمیکنیم که این دادو ستد های انسانی در ایجاد شادی ، پیروزی یا غم و بازماندگی فرد و اجتماع ، نقشی بزرگ و اساسی بر عهده دارند .

رابطه سالم

اثر و اهمیت رابطه آگاهی از اینکه کیفیت رابطه های هر کس ، کیفیت زندگی او را تعیین میکند . ما را مشتاق میسازد که بدانیم رابطه سالم و سازنده چه ویژگی هایی دارد . علاقه مندی ما به خانواده همسر و اقوام و مخصوصا ترس از جدایی های نا خواسته ، این دانش را ضروری تر می سازد .داشتن این آگاهی ضروری است . چون میدانیم با به کار گیری آن بهتر می توانیم با مردم و افرادی که دوستشان داریم . ارتباط مطلوب و ثمر بخش برقرار سازیم .

آگاهی از هدف ها

افرادی که با یکدیگر رابطه سالم و سازنده دارند . از هدف های رابطه خود با دیگران کاملا مطمئن هستند . این افراد به بلوغ فکری لازم رسیده اند . دریافته اند هیچ کس با دیگری رابطه برقرار نمیکند . مگر اینکه بخواهد به سودی برسد . این سود میتواند مادی ، معنوی یا هر دو باشد .

افراد قبل از ازدواج فکر میکنند .هر که هستند و هر چه باشند. زندگی شان به تنهایی کامل نیست . بنابراین فردی را برگزیده و با او ازدواج میکنند . تا با ایجاد زندگی مشترک به تکاملی بهتر دست یابند .
هدف کلی و انتظار ضمنی همسران ، این است که زندگی مشترک شان به مراتب رضایت بخش تر از زندگی مجردی آنها باشد . بنا براین به صورت مداوم ، کیفیت دو دوره را با هم میسنجند . تا هم خود و هم همسرشان به رضایت برسند . آنها بنا به هدف کلی که دارند . پیوسته میکوشند تا در هر شرایطی برای سلامت ، خشنودی و سربلندی همسر برگزیده خود تلاش کنند . با او به استقبال آینده بروند .

نکته مهم

خیلی از جوانان که به تازگی ازدواج کرده اند . باید بدانند که ازدواج هدف اصلی زندگی نیست . کسانی که تصور میکنند هدف آنها ازدواج کردن است ، مخصوصا دختر خانم های کم سن و سال ، همین که چند هفته از ازدواج آنها گذشت . همسرشان مجبور شد برای اداره زندگی کار و فعالیت داشته باشد . یکباره افسرده شده و کاخ آرزوهای شان را ویران میبینند . برخی دیگر توقع زیادی از همسر پیدا میکنند . البته نه توقع مالی ، توقع رفتاری . مثل اینکه هر شب برای آنها گل بخرد . همیشه نقش یک عاشق را بازی کند . شما باید در زندگی اهداف بهتری داشته باشید ، کسب مدارج عالی در تحصیل . کار کردن در یک گرایش خاص . سود رسانی به خلق خدا …

زن و شوهر موفق هر یک هدف خود را آگاهانه و با بصیرت انتخاب میکنند . تمامی راه های رسیدن با آن اهداف را بررسی میکنند . و با مشارکت و تحلیل راه حل ها بهترین و کوتاه ترین راه را برمی گزینند . آنان در صورت مواجه با موانع احتمالی که از راه رسیدن به هدف ها دورشان میسازد ، نمی هراسند . با بررسی مشکل ، موانع موجود را مرتفع می سازند . همسرتان را از اهدافتان آگاه کنید . اهداف او را هم بپرسید . در رسیدن به اهدافتان ، پشت یکدیگر باشید . مشخص کردن هدف اصلی در زندگی بسیار ضروری است.

دوستان عزیز میتوانند برای مشاوره قبل از ازدواج به مرکز مشاوره بینا مراجعه نمایند .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *