تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

زندگی زناشویی

عمر زندگی زناشویی

در زندگی زناشویی و در خانواده به هر میزان که قدرت وارد شود . به همان میزان محبت ،عدالت و انصاف از طرف دیگر خارج میشود . در خانه نباید هیچ قدرت و کنترل و مالکیت روی دیگری باشد . آنچه که باید باشد حرمت ، مشورت و برابری است . بنابراین شما نه قرار است به کسی دستور دهید . نه از کسی دستور بگیرید . این کار برای افزایش عمر زناشویی لازم است .
برای عمر زندگی زناشویی تان نباید هیچ قدرت ، ریاست و سلسله مراتبی به معنای “برتری ” وجود داشته باشد .با این نکات عمر زندگی زناشویی تان را افزایش دهید .

۱- انعطاف پذیری مناسب .

انعطاف پذیری زوج در رابطه . یکی از شاخصه هایی هوش اجتماعی است . که تطابق فرد با زندگی اجتماعی را بیشتر میکند . انعطاف ناپذیری باعث کوتاه شدن عمر زندگی مشترک میشود .

۲-صداقت که باید دو طرفه باشد .

یعنی هر یک از طرفین باید زمینه صداقت را فراهم کند . بعد انتظار رفتار صادقانه از طرف مقابل داشته باشد . صداقت و رفتار صادقانه یک ( باید ) است . اما بی صداقتی معمولا ناشی از ترس و گاهی برای حفظ منافع است . در بحث ما نداشتن صداقت ، ناشی از ترس است . که درد سر ساز می شود . خیلی از زوج ها یکدیگر را محدود یا تهدید میکنند . وقتی همسرشان آن رفتار را دور از چشم آنها انجام داد . او را به نداشتن صداقت متهم میکنند .

۳-جراتمند بودن زوج .

مساله بعدی که بسیار برای زوج ها ضرورت دارد . آنها باید یاد بگیرند احساس خود را به نحوی سالم مطرح کنند . دیدگاه شان را بیان کنند . نظر مخالف یا موافق شان را به شیوه ای صحیح اعلام کنند . معمولا زوج ها قبل از ازدواج برای جلب رضایت طرف مقابل ، هر کاری انجام میدهند . اما به محض ازدواج همه آنها را کنار می گذارند .

زندگی مشترک در ابتدا با تمام سختی ها یی که برای انتخاب همسر دارد . بسیار آسان است . اما اگر از یک زندگی مراقبت نشود . قطعا آسیب خواهد دید . این مراقبت باید به صورت دو طرفه باشد . هر دو طرف باید مراقب رفتار خودشان و احساس طرف مقابل باشند . بدانند هر دو مسئول محافظت از زندگی مشترک شان هستند .

اگر در زندگی مشترک با مشکل مواجه شدید . عمر زندگی زناشویی خود را در خطر دیدید . می توانید از راهنمایی مشاوران مرکز بینا بهره مند شوید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *