تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

حقایق زندگی

حقایق غیر قابل افشا

هر زن و مردی که تشکیل یک خانواده را می دهند . باید بتوانند درباره همه چیز با هم صحبت کنند . بدون آنکه ترسی داشته باشند . اما این آزادی مرزی هم دارد . بعضی از زوجها در ملاقات اول آنقدر مراقب و محتاط هستند . که مبادا درباره همسر یا نامزد سابقشان حرف بزنند . که در تمام مدت ملاقات عصبانی هستند . حقایق غیر قابل افشا را در ۵ مورد خلاصه کردیم .

راستگویی

روراستی جزء حیاتی هر رابطه ای است . اما زوج ها همواره باید مراقب آنچه به هم میگویند باشند . این مراقبت را هرگز قطع نکنید . کلمات می توانند آسیب برسانند . حرفهای نسنجیده می تواند نزدیک ترین زوجها را از هم دور کند . ما مدافع دروغ گفتن به هم نیستیم . ولی بروز و افشای هر حقیقتی را هم توصیه نمی کنیم . در اینجا به ذکر حقایقی که بهتر است افشا نکنید می پردازیم .

۱- از نظر شما دوست همسرتان جذاب است .

این مهم نیست که هرگز با دوست همسرتان فتح باب رمانتیکی نداشته اید . مسئله این است . مهم این است که مقایسه یک جانبه همسرتان با زنی که به او نزدیک است . به شدت احساسات او را جریحه دار خواهد کرد .اعتراف جزیی شما می تواند موقتا بین او و دوستش تفرقه ایجاد کند . اما بدانید آنچه بر اثر این اعتراف خراب می شود . رابطه او با خود شماست .

۲- او باید بیشتر آرایش کند .

تشویق همسر به داشتن آرایش معادل این است که به او بگویید زشت است . آرایش یک نوع ماسک است . درحالی که او سخت کوش بودن را به زیبا بودن ترجیح دهد . علاقه نشان دادن به ظاهر همسر خوب است . مثلا اگر می خواهد در انتخاب لباس کمکش کنید . زنها وقتی خسته هستند دوست ندارند آرایش کنند . چرا که آقایان متوجه خستگی پنهان شده در پشت این چهره می شوند . با این حال آرایش می کنند . تا زیباتر به نظر برسند . با این وجود رفتاری اتخاذ نکنید که فکر کند شما سعی دارید او را به آن چیزی که نیست تبدیل کنید . این یعنی پاشیدن تخم نا امنی .

۳ – زمانی قصد داشتید او را ترک کنید .

روابط موفق بر مبنای این فرضیه خوش بینانه که شما همدیگر را دوست دارید. ساخته می شود . این حقیقت حباب امنی ایجاد میکند. که رابطه تان در آن می تواند رشد کند و شکوفا شود . اقرار میکنید که یک زمانی قصد داشتید این رابطه را به هم بزنید . آن حباب امن می ترکد . از آن لحظه به بعد همسر شما دائم از خود می پرسد . آیا او با من خوشحال است .

۴ – هر چیزی درباره زندگی جنسی با همسر قبلی تان .

امکان دارد فکر کنید شما و همسرتان خوشحال هستید . آنقدر در کنار هم احساس امنیت می کنید که گاه گاهی در مورد کارهایی که در روابط قبلی تان انجام داده اید صحبت کنید و بخندید . مسئله این نیست . مسائل جنسی موضوعی است که با شک و ناامنی همراه است . به محض اینکه درباره نوع رابطه خود با همسر سابقتان صحبت کنید . نا امنی های همسرتان در زندگی فوران خواهد کرد .

رابطه جنسی مسئله کاملا خصوصی است فقط به خلوت شما و همسرتان مربوط می شود نه دیگری . به محض باز کردن پای شخص سوم این پیمان نقض می شود . صمیمیت از بین می رود . تحسین و یا انتقاد از همسر سابق برای رابطه حال حاضر جزء خبر های بد می باشد .

۵ – او خیلی حرف شما را قطع می کند .

اغلب آقایان از زیاد صحبت کردن خانمها گله دارند . اما دلیل این موضوع این است که آنها به این کار علاقه دارند . با آن سرگرم می شوند .او از مصاحبت با شما لذت می برد . اگر بخاطر این کارش از او انتقاد کنید . الزاما دارید به او میگوید . که برای حرف زدن با شما خاموش باشد . از اینکه مانند بعضی زوجها که ساکت می نشینند . با غذایشان بازی میکنند. نیستند و خانه شما همیشه پر از انرژی است خوشحال باشید .

برای آگاهی بیشتر با مرکز مشاوره بینا همراه باشید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *