تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

عصبانیت

خشم

خشم برای برخی افراد معضل نیست . آنها عصبانی می شوند . نسبتا سریع آن را از خود دور می سازند . سپس آرامش و دید گاه عادی خود را باز می یابند . وقتی مسئله ساز است . که به آسانی ایجاد شود . مدت زیادی ادامه داشته باشد . بر تمرکز خلق. رفتار .عزت نفس . زندگی اجتماعی و شغلی اثر بگذارد . سلامت فرد یا دیگران را تهدید کند . 

مقابله با خشم

برای برخی افراد قسمت عمده مشکل . مقابله با خشم و پیامدهای آن است . تا موقعیتی که خشم را به وجود آورده است . آنها سعی میکنند این احساس را سرکوب کنند . یا فقط امکان ظهور در مسیرهای متفاوت بدهند .

عصبانیت در تعداد کمی از افراد تقریبا در تمام زمانها وجود دارد . بطور مداوم با برداشت های منفی آنها ، از آنچه رخ می دهد . تقویت می شود . همواره آماده بروز است . به همین دلیل .این افراد خود را آسان در موقعیت های نزاع قرار می دهند . بنابر این همچنان برداشت های منفی خود را تقویت می کنند .

اثرات خشم

افراد خشمگین ممکن است . به شدت از درون دچار استرس شوند . با گذشت زمان می تواند به افسردگی و مشکلاتی در سلامت تبدیل شود . همچنین به رفتار های مقابله ای نا سالم . مانند : خود آزاری و سوء مصرف مواد منجر شود .

این افراد به شدت استرس دارند . با گذشت زمان خطر ابتلا به بیماریهای جسمی و روحی در آنها افزایش می یابد . فرد مضطرب از آینده می هراسد . این هراس بر فعالیت او تاثیر دارد . اغلب باعث خشم او می شود . شخص مضطرب همیشه در شک و تردید است . نمی تواند در هیچ موردی به سرعت تصمیم بگیرد . زیرا از اشتباه کردن می ترسد . عدم تصمیم را به تصمیم غلط ترجیح می دهد . بعد از مدتی خود باوری اش را از دست می دهد . سپس دچار افسردگی و استرس پنهان خواهد شد .

راههای کاهش خشم

در مواقعی که بسیار عصبانی هستید . لازم است خشمتان را تخلیه کنید . در این مواقع حرکت بهترین وسیله برای رهایی از عصبانیت است . زیرا با حرکت هورمون استرس کاهش می یابد . اندروفین یا هورمون شادی آزاد می شود . برای رهایی از خشم .پیاده روی یا دویدن در اطراف منزل بسیار موثر است .

اگر جز افرادی هستید که سریع عصبانی میشوند . راههای کنترل خشم را نمی دانید . با مرکز مشاوره بینا تماس بر قرار کنید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *