تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

دوستان

شوهر رفیق باز

خیلی ها قبل از ازدواج نگران روابط دوستانه شان هستند . فکر میکنند این روابط را با ازدواج و بچه دار شدن از دست می دهند . حقیقت این است که این روابط بعد از ازدواج از دست نمی روند . بلکه تغییر میکنند . این تغییر نتیجه ترکیبی از عواملی مثل کم شدن وقت آزاد و تغییر اولویت های زندگی برای زوج هاست . زوج ها معمولا از روابط همسرشان خارج از رابطه دو نفره شان استقبال نمی کنند . مخصوصا وقتی شوهر رفیق باز باشد . اما ارتباط با دوستان یک نیاز است. محدود کردن همسر در این مورد منطقی نیست .

 شوهر رفیق باز

دور شدن از دوست های قدیمی و اختصاص دادن تمام وقت به رابطه با همسر ، ممکن است بعد از مدتی حس بدی در شما ایجاد کند . دوستان از ما حمایت می کنند . آنها با تشویق و حمایت می توانند در بهبود رابطه با همسر مفید باشند . با درک و پذیرش طرف مقابل می توان روابط دوستانه را طوری تغییر داد که بدون ایجاد مشکل در طرف مقابل ، بتوان آنها را ادامه داد . این راهنمایی ها به شما کمک میکند بتوانید دوستانتان را همچنان حفظ کنید .

چقدر برای کی وقت بگذاریم .

نگهداری از رابطه دوستانه خوب ، نیاز به صرف وقت و انرژی و تلاش دارد . همان طور که در رابطه زناشویی پیشرفت می کنید ، باید یاد بگیرید زمان و انرژی لازم را بین رابطه با دوستان و رابطه با همسرتان تنظیم کنید . بنابراین طبیعی است که وقت کمتری را برای گذراندن با دوستانتان داشته باشید .  این یک اصل است و وقتی آن را بپذیرید راحت تر می توانید مسائل بعدی را مدیریت کنید .

بعضی از دوستان درک میکنند . باید به شکل تازه ای برای وقت گذراندن با شما برنامه ریزی کنند . اما بعضی دیگر توانایی این درک را ندارند . این مشکل به خصوص در رابطه با دوستان مجرد پر رنگ تر می شود . آنها درک درستی از موقعیت فعلی شما ندارند . ممکن است از شما دلخور شوند . دوستی ها تجربه های منحصر به فردی به ما هدیه میکنند . برای تقویت اعتماد به نفس ما مفید هستند . اما حیف است به خاطر آن به رابطه با همسرمان خدشه وارد شود .

در این برهه از زمان نزدیک ترین فرد به شما باید همسرتان باشد .نه دوست تان . بنابراین باید دنبال تعادلی بگردید . که به سازش با همسرتان آسیب وارد نکند . برای مثال وقتی شما نیاز دارید وقتی را به تنهایی با دوستان تان بگذرانید باید از قبل برای آن برنامه ریزی کنید .و برای همسر و دوستان تان شرایط را توضیح دهید .

ممکن است شما هفته ای یک نهار را برای گذراندن با دوستان تان در نظر بگیرید . وقتی این برنامه ریزی را انجام می دهید . هیچ کدام از دو طرف ناراحت نخواهند بود . به علاوه می توانید بخشی از دیدارهای حضوری را با تماس های تلفنی جبران کنید . در کنار گذراندن وقت به تنهایی ، می توانید از دوستان تان خواهش کنید . بعضی وقت ها با شما و همسرتان در کنار هم ارتباط داشته باشند . این کار باعث می شود دوستان و همسرتان با شناخت و درک یکدیگر ، تلاش شما برای تعادل برقرارکردن در روابط را هم درک کنند .

 ادامه دارد …..

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *