تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

علاقه زیاد

حسادت

از لجبازی کردن یا حالگیری نامزدتان به منظور تغییر حس حسادت و اصلاح وی جلوگیری کنید . این کار حسادت نامزدتان را چند برابر کرده . بر افکار منفی خود مصمم میکند . همیشه وجود علاقه شدید به یک شیء یا یک فرد . باعث ایجاد حس مالکیت نسبت به آن میشود . گاهی حتی این علاقه آنقدر زیاد است . که در نهایت محدودیت های بسیاری برای آن شخص ایجاد میکند . این مسئله دقیقا در ازدواج هم صدق دارد . 

حس مالکیت

یعنی وقتی دختر و پسری با هم عقد میکنند . حس ما شدن و مالکیت نسبت به هم در آنها شکل گرفته . علاقه میان آنها که مهمترین عامل برای بقا زندگی مشترک و تحمل سختی های احتمالی آن است  . ابعاد گسترده ای میگیرد .

معمولا افراد در ماه های اول عقد بیشتر از گذشته و حتی آینده ابراز علاقه می کنند . کاملا طبیعی است . اما گاهی این علاقه از مسیر طبیعی خود خارج شده . به جای اینکه عاملی برای زیبایی و ثبات زندگی باشد . بهانه ای برای آزار و اذیت یکدیگر می شود . به بیان دیگر علاقه افراطی به نامزد باعث میشود . فرد نامزدش را به طور مطلق برای خود بداند . در وی هیچ سهمی برای دیگران قائل نبوده . او را در انحصار مطلق خود بداند . این احساس همان حس حسادت است . در همه افراد به صورت کم و زیاد وجود دارد .

حسادت

حسادت به عنوان یکی از خصیصه های رفتاری در همه افراد وجود دارد . اگر کنترل شود . برای فرد مشکلی ایجاد نمیکند . اما اگر به افراط کشیده شود . نتیجه ای جز سوء ظن و عدم اعتماد در روابط بین نامزدها ندارد . معمولا فرد حسود همسرش را تنهاو تنها برای خود می خواهد . حاضر نیست تحت هیچ شرایطی لحظه ای او را از دست بدهد . این امر یعنی محدود کردن کامل نامزد . محروم کردن وی از تمام حقوق طبیعی اش .

راه حل چیست ؟

  1. برای کنترل این وضعیت برخی از راه کارها بسیار سازنده است .
  2. باید افراد ، موقعیت ها و… که نامزدتان نسبت به آنها حساسیت بسیار نشان میدهد . پس از آنها دچار حس حسادت می شود . را شناسایی کنید .
  3. از افراد و موقعیت هایی که باعث افزایش حسادت نامزدتان می شود . دوری کنید . قدیمی ها چه زیبا میگفتند. نمک زدن به زخم باعث بدتر شدن آن می شود .
  4. سعی کنید با هدیه دادن. ابراز عشق و اعتماد دادن به همسرتان که او تنها مرد/زن زندگی شماست . بیش از پیش او را آرام کنید .
  5. نه تنها باید از مقایسه منفی نامزدتان با دیگران به خصوص همکاران و دوستان هم جنس او اجتناب کنید .سعی کنید همیشه او برنده تمام مقایسه های زندگی تان باشد . احساس تنهایی و اینکه نامزدم به دیگران بیشتر از من بها میدهد واقعا آزار دهنده بود . خود محرکی اساسی برای ایجاد حس حسادت در فرد می باشد .
  6. در مورد موضوعات یا افرادی که نامزدتان به آنها حساس است . هرگز به او دروغ نگویید . فهمیدن دروغ از سوی نامزدتان همان و بیشتر شدن حس حسادت وی همان .
  7.  از لجبازی به منظور تغییر حس حسادت وی جلو گیری کنید . این کار حسادت نامزدتان را چند برابر کرده. بر افکار منفی خود مصمم میکند . مثلا مردی به نحوه ی رفتار همسر خود با پسر خاله اش حساس شده است . زن نباید برای تغییر در رفتار نامزدش . رفتارش را با پسر خاله اش صمیمی تر کند . لجبازی باعث تحریک نامزد شده . در نتیجه نابودی زندگی نو پا را حتمی تر میکند . تنها راه کار بهتر شدن این حس در نامزدتان صبر و استفاده از نیروی جادویی عشق است . به جای لجبازی و غرور کاذب . سعی کنید او را در دریای عشق بیکرانتان غرق کنید .
  8. آخرین کلام اینکه : از حسادت او لذت نبرید . بعضی ها از اینکه همسرشان را نسبت به خود حساس ببینند لذت میبرند . چون تصور میکنند این نهایت عشق و وابستگی همسرشان را به آنها نشان می دهد . چنین تلاشی ، نهایتا باعث اختلاف شده . همسرتان را روز به روز از شما دورتر میکند .

اگر در زندگی تان با لجبازی و حسادت های همسرتان روبرو شدید . می توانید از مشاوران مرکز بینا کمک بخواهید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *