تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

رابطه بد

رابطه خوب

معنی عشق و رابطه خریدن یک جعبه شکلات در روز عشاق نیست . یک رابطه خوب می تواند منجر به سلامتی و رضایت طرفین شود . برای اینکه بتوانید رابطه بهتری داشته باشید از انجام این موارد پرهیز کنید .

۱- سعی در تغییر عادات طرف مقابل .

چیزی تحت عنوان انسان کامل وجود ندارد . پس سعی نکنید فرد مقابل را تغییر دهید . شاید تقاضا برای مرتب کردن تخت خواب معقول باشد . اما برای از بین بردن استرس فرد تلاش بیهوده نکنید . برخی از مشکلات فردی ریشه های عمیق تری دارند .

۲- جستجوی مشکلات خانوادگی .

در صورتی که رابطه شما شکر آب شده ، با جستجوی مشکلات خانوادگی به دنبال بدتر کردن اوضاع نباشید . سرزنش کردن افراد به واسطه اعضای خانواده شان آنها را افسرده و نگران می کند .

۳- استفاده دائم از تلفن همراه .

استفاده دائم از تلفن همراه حتی در مکان های عمومی ممکن است فرد را دچار ناراحتی کند . سعی کنید در زمان دیدن فرد مقابل به جای در دست گرفتن موبایلتان ، دست او را بگیرید .

۴- دعوا در مکان های عمومی .

دعوا کردن در مکان های عمومی بدترین چیز است . بهتر است مشکلات را در خلوت حل و فصل کنید .

۵- هیچوقت دعوا نکردن.

عشق و رابطه دو طرفه همیشه نمی تواند خوب پیش برود . گاهی اوقات دعوا و بحث بین طرفین به وجود می آید . بحث نکردن راجع به مشکلات در برخی مواقع می تواند آنها را برای همیشه رفع کند. تنها باید دقت کنید که دعوا به یک عادت روزانه تبدیل نشود .

۶- صحبت نکردن ، مراقب باشید .

اگر مشکلی هست . فرد مقابل نمی تواند ذهن شما را بخواند . بهتر است راجع به آن صحبت کنید .  زوج های جوانی که راجع به مشکلات خود حرف می زنند . کمتر از آنها که مشکلات را باز گو نمی کنند. به استرس دچار می شوند . فراموش نکنید که در هنگام صحبت راجع به مشکلات علاقه تان را بروز دهید .

۷- فراموش کردن بخشیدن .

انسانها اشتباه می کنند . کینه توزی نه تنها به رابطه خوب ضربه می زند . بلکه شما را دچار استرس می کند . در اولین فرصت اشتباه همسرتان را ببخشید. به او بفهمانید که چقدر دوستش دارید .

۸- زمان بد برای صحبت کردن .

صحبت کردن درباره مسائل مهم زمان خاص خودش را دارد . زمانیکه یکی از طرفین دچار استرس است . سعی نکنید بحث های این چنینی را به میان بکشید . زمانی که فرد بعد از یک روز طولانی از سر کار رسیده است . زمانی که برای میزبانی یک میهمانی آماده می شوید . زمانهای خوبی برای بحث کردن نیست .

۹- چوب خط کشیدن .

درست است که رابطه خوب باید به دادن و گرفتن باشد .اما نیازی نیست که برای چیزهای کوچک چوب خط بکشید . به عنوان مثال بگویید . تا به حال من شش بار پول شام را حساب کردم .تو تنها سه بار حساب کردی.

   ۱۰- دراماتیک عمل کردن .

رابطه همیشه خوب نیست . همه چیز بر وفق مراد پیش نمی رود . مثلا اگر همسرتان ، بیرون گذاشتن زباله را فراموش کرد . نیازی نیست خیلی حس بگیرید . دراماتیک عمل کنید . یک نفس عمیق بکشید .با آرامش موضوع را تذکر دهید .

ادامه دارد ……

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *