تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

شوهر خوب

شوهر کارآمد

شوهر کارآمد ، مراقب است تا زنش احساس ارزش کند . اگر زن از ادامه تحصیل احساس رضایت کند . شوهر اولین تشویق گر او خواهد بود . اگر زن بخواهد مادر و خانه دار خوبی باشد . شوهر از ته دل از تصمیم او جانب داری خواهد کرد . هر یک از راه های کسب ارزش ، ممکن است مستلزم کار فیزیکی بیشتر از جانب شوهر باشد . یا نگرانی عاطفی او را تا حدی برانگیزد . اما در مورد اختلافات با همسرش صحبت می کند  . سعی میکند به درک متقابل برسند . زیرا خودش را به تامین آسایش و سعادت زنش متعهد کرده است . 

نیازهای اجتماعی

ما انسانها علاوه بر نیاز های جسمانی و عاطفی نیاز های اجتماعی هم داریم . همسرمان نیز نیازمند ارتباط با افرادی خارج از خانواده است . شاید او دوست داشته باشد به همراه زنان همسایه غذایی تهیه کند . جلسات قرائت قرآن تشکیل دهد . ممکن است این فعالیت ها در صدر فعالیت های شوهر نباشد . اما به سرعت اهمیت شان افزایش می یابد . زیرا مرد درصدد است تا نیاز های زن را برآورده کند . او تشخیص می دهد اگر به گسترش روابط اجتماعی زن کمک کند . احساس رضایت خودش نیز افزایش می یابد .

او اینها را بخش عادی زندگی زنش میبیند . به او اجازه میدهد تا علایق خود را دنبال و از این طریق ، نیازهایش را برآورده کند . کشف و رفع نیازهای مادی ، عاطفی و اجتماعی زن ، شاید یکی از دشوار ترین نقش های یک شوهر کارآمد باشد . برای رفع این نیازها شاید لازم باشد که مرد بیشترین تلاشها را داشته باشد . شوهر کار آمد سعی میکند محدوده آسایش خود را به همسر خود  نیز ارتباط دهد . با این کار نهایت تحسین و ستایش را از سوی همسرش کسب خواهد کرد .

  • شوهر خوب با زنش صحبت میکند .

برخی از پژوهش ها نشان داده اند که زنان به طور معمول ، دو برابر مردان صحبت میکنند . به احتمال قوی ، مردان بیشتر گفتگو هایشان را در محیط کارشان مصرف میکنند .گاه وقتی به خانه می رسند فقط یک کلمه برایشان باقی مانده است . وقتی زن می پرسد : امروز چطور بود ؟ او جواب می دهد : خوب . یک چنین مختصر گویی هرگز نمی تواند الگوی یک شوهر کار آمد باشد . بسیاری از شوهر ها باید این الگوی رفتاری خود را کنار بگذارند .تا بتوانند نیاز همسر خود را به برقراری ارتباط ،برآورده کنند .

مسائل زندگی در ابتدا از طریق ارتباط کلامی ، به خصوص بحث درمورد افکار، احساسات و آرزوهای ما مطرح می شود . افکار و احساسات را نمی توان با رفتار ما مشاهده کرد و به آنها پی برد . یکی از عمیق ترین آرزو های یک زن این است که شوهرش را بشناسد . وقتی شوهر از افکار ، احساسات و آرزوهای خودش حرف می زند زن احساس می کند شوهر اجازه ورود به دنیای خودش را به او داده است . وقتی شوهری مدتهای طولانی در مورد احساساتش حرف نمی زند . زن احساس میکند رابطه اش با شوهر قطع شده . در نتیجه احساس تنهایی میکند .

ما نمی توانیم اجازه دهیم ارتباط بین ما متوقف شود . یا ارتباط ما به صحنه نبرد بر سر اختلافاتمان تبدیل شود . گفتگو ، تبادل نظر باز و مثبت و مستقیم از مشخصات یک زندگی زناشویی سالم است . یک شوهر کارآمد باید ابتکار به خرج داده و این نوع گفتگو را به شیوه معمول زندگی مشترک تبدیل کند .

  • شوهر خوب پایبند ارزش های معنوی و اخلاقی است .

در یک خانواده سالم ، شوهر خوب معتقد به یک سری ارزش های معنوی و اخلاقی است . سعی دارد آنها را در خود و خانواده پیاده کند . او از تقوایی بهره می برد که او را به انجام واجبات ، از جمله وظایف مربوط به خانواده وا میدارد . این ویژگی سلامت خانواده و رضایت اعضای آن را به ارمغان می آورد . هر چه مرد پایبند تر به ارزش های معنوی و اخلاقی باشد . بیشتر مورد احترام همسرش است .

اگر شکاف بین ادعای وی درباره ارزشها و عمل وی بیشتر باشد . بی احترامی بیشتری را نسبت به خود به وجود می آورد . یک شوهر کارآمد ، واقعا تمام سعی خود را می کند تا به زیور تقوا آراسته باشد و آن را در خانواده پیاده کند . این کار تاثیر مثبتی بر زن و فرزندان او خواهد گذاشت .

امیدواریم مطالب مورد استفاده همراهان گرامی قرار گرفته و مفید واقع شوند . در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید از مرکز مشاوره بینا کمک بگیرید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *