تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

عصبانیت

عصبانیت همسر

عصبانیت همسر و نحوه رفتار هنگام عصبانیت وی با یک سری رفتارهای مناسب و به جا قابل حل و مرتفع شدن است . البته اگر راهش را بلد باشید . با شوهرتان طوری رفتار کنید که با شما احساس راحتی کند . اگر با عصبانیت همسر مواجه شدید . او را مدتی تنها بگذارید . اگر فکر می کنید که مسئله خاصی باعث عصبانیت همسر شما می شود . از طرح آن موضوعات و قرار گرفتن در آن شرایط اجتناب کنید . 

زمان عصبانیت همسر اصلا غر نزنید .

زیرا نتیجه ای جز بدتر شدن شرایط ندارد . با محبت از او بخواهید آرام تر باشد . با عصبانیت خود ، باعث کم شدن محبت تان نشود . به او بگویید که چقدر دوستش دارید . رعایت نکات زیر به شما در راهی که در پیش دارید ، کمک می کند .

ذهنیت منفی به شوهر تان نداشته باشید .

دقت کنید در چه زمان و در رابطه با چه موضوعی همسرتان خشمگین می شود . تلاش کنید زمان دیگر و طریقه بیان متفاوت تری را جایگزین کنید . در هنگام عصبانیت همسر از ادامه دادن و بحث کردن بپرهیزید . همچنین از مسخره کردن و گفتن سخنان دو پهلو ، متلک گفتن، تحقیر و مقایسه .که موجب افزایش مقاومت های روانی در طرف مقابل میشود ، بپرهیزید .

از زدن برچسب های نا گوار مانند : بد قول ، شلخته ، کله شق ، لجباز ، خود خواه به شوهرتان پرهیز کنید . چرا که باعث شکل گیری ذهنیت منفی نسبت به شوهرتان در ذهن تان می شود . و ممکن است  همه توصیه های شوهرتان را نوعی سرزنش تصور کنید .

علاقه تان را ابراز و اثبات کنید .

به شوهر تان ابراز محبت کنید . در عمل هم علاقه تان را به او ثابت کنید . سعی کنید فهرستی از قابلیت ها و صفات مثبت همسر خود را بنویسید . در ارتباطی که با او دارید از صفات برجسته و مثبت او تعریف کنید . از این طریق فضای گفتگو های تان را به فضای گرم و صمیمی و آکنده از روحیه مثبت تبدیل کنید . جهت ایجاد تفاهم با همسرتان از هنر خوب شنیدن و خوب گوش دادن استفاده کنید . به دقت به گفتار او توجه کنید . کلامش را قطع نکنید . اجازه دهید که مطالب خود را به طور کامل بیان کند .

اگر دچار مشکلاتی با همسر خود شده اید و به فکر راه حل می باشید با مرکز مشاوره بینا تماس حاصل فرمایید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *