تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

دور زدن همسر

دور زدن همسر

در متن گذشته درباره یک قانون مهم زندگی نوشتیم و مهمترین قانون در زندگی مشترک را ممنوعیت دور زدن همسر بیان کردیم . گفتیم دور زدن در زندگی مشترک مصادیق زیادی دارد . گاهی زن و شوهر نمی دانند و انجام می دهند و گاهی اوقات دانسته و با آگاهی کامل به دور زدن همسر خود می پردازند . 

انواع دور زدن همسر

  • دروغ گفتن

اولین نوع دور زدن همسر که در زندگی این روزها رایج شده است ، دروغ گفتن است . در حقیقت دروغ گویی از مسئولیت ناپذیری ناشی می شود . یکی از دلایل عمده دروغگویی در زندگی ، ترس از دست دادن موقعیت است . زمانی که افراد چنین احساسی را دارند اقدام به دروغگویی میکنند . با این عمل اعتماد افراد نسبت به یکدیگر کاهش می یابد . اگر موقعیت به گونه ای باشد که فرد آنچه اتفاق افتاده آزادانه تعریف کند . آن اتفاق مورد تحلیل قرار گیرد . با گذاشتن قول و قراری با یکدیگر مانع از بروز مجدد این اتفاق شوند . بسیار بهتر و کارساز تر است . هر کدام از همسران زمانی که درباره یک موضوع از اول دروغ میگویند . سبب میشود تا انتها دروغ را ادامه دهند .

زمانی که فرد اشتباهی مانند دروغ گفتن را مرتکب شود . باید تمام سعی خود را به کار گیرد تا طرف مقابل متوجه نشود . یک ضرب المثل قدیمی هست که میگوید : دروغگو کم حافظه است . در بسیاری از مواقع دست همسر دروغگو رو میشود . حال مرحله دوم مشکلات شروع خواهد شد . باز سازی اعتماد از دست رفته .

البته در برخی مواقع بررسی کردن های زیاد طرف مقابل به دروغگویی همسر می انجامد . در خانواده هایی که همسران یکدیگر  را با دروغ دور می زنند . زوجین نسبت به یکدیگر گذشت ندارند . با انجام کوچکترین خطا ، واکنش بدی از خود نشان می دهند . همین حساسیت های بیش از حد گاهی همسر را به دروغ گویی وادار می کند . در حالی که خانه باید جایی باشد که افراد باهم راحت باشند . اگر هم خطایی کردند امید به بخشش داشته باشند و آن وقت مجبور نمی شوند یکدیگر را دور بزنند .

با مرکز مشاوره بینا همراه باشید . در ادامه نوع دیگری از دور زدن همسر را برای همراهان گرامی بیان خواهیم کرد …..

 

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *