تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

راه حل

راه حل دعواهای زن و شوهری

زندگی یک فیلم خانوادگی نیست . گاهی اینکه توقع داشته باشیم همسرمان مثل شخصیت فلان سریال در هنگام دعوا برایمان نامه عاشقانه بنویسد ، خیلی اشتباه است . بپذیریم که زندگی واقعی و خصوصیات همسرمان ، آن چیزی است که باید با آن زندگی کنیم . نه رویاهای دوران نوجوانی . اکنون چند راه حل دعواهای زن و شوهری را بیان می کنیم . 

اگر بخواهیم منتظر پیش قدم شدن همسرمان بشویم شاید کار از کار بگذرد . اگر زمان دعوا طولانی شد ، باید ببینیم در ازای چیزی که به دست می آوریم چه چیزی را از دست می دهیم .

یادتان باشد شما به زودی با همسرتان آشتی می کنید ، اما تصویری که از او در هنگام ناراحتی در ذهن دیگران می سازید ، هرگز فراموش نمی شود . در زمان قهر و دلخوری با دیگران در مورد همسرتان صحبت نکنید .

با همسرتان صحبت کنید از همین دلخوری پیش آمده شروع کنید . از گذشته های دور یاد نکنید . پس از رفع دلخوری او را وادار نکنید به گناهش اعتراف کند و از شما عذر بخواهد . این امر غرورش را می شکند و این کار وضع را بدتر می کند .

مادر بزرگم میگفت : زن و شوهر حتی در موقع قهر هم باید بالشتشان کنار هم باشد . هیچ وقت به خاطر اینکه قهر هستید جای خوابتان را جدا نکنید . اصلا گاهی دلخوری های کوچک خیلی ساده به خاطر یک جا خوابیدن بر طرف می شود . اما دلخوریهای ریشه ای را باید بعد از برطرف شدن به این روش ، با گفتگوی صحیح حل کرد .

یک روش ساده برای حل همه دعواهای زن و شوهری

روش دیالکتیکی

مناسب ترین شیوه برای آشتی کردن و پایان دادن به مشاجره های زناشویی استفاده از روش دیالکتیکی است . پیش فرض این روش آن است که یک فکر یا یک جمله می تواند هم درست باشد هم غلط . به کار بردن قیدهای احتمالی مانند : گاهی ، برخی اوقات و … در این روش بسیار دیده می شود و از قیدهای مطلق مثل همیشه ، هیچ وقت ، پرهیز میشود . در روش دیالکتیک ، مطلق اندیشی و باید و نباید ها وجود ندارد . در دل این شیوه همدلی وجود دارد .و احترام به تفاوتهای فردی در آن نهفته است .

این روش به ما می گوید همسر ما حتی بعد از دعوا هم آدم بدی نیست . مسلما دارای برخی ویژگی های مثبتی است که باعث برتری او نسبت به دیگران در انتخاب مان شده است . که می توان با تکیه روی آن خصوصیات پیشقدم آشتی کردن شد . مثلا اگر زوجی درباره مسئله پیش پا افتاده ای مثل اینکه عید امسال اول باید به خانه کدامیک از والدین بروند مشاجره کنند . به راحتی با این راه حل می توانند مسئله را حل کنند . مثلا عید امسال اول به منزل خانواده تو می رویم و عید سال آینده به دیدن خانواده من می رویم .

ارتباط ناخوشایند با همسر هم به صورت ثانویه ممکن است موجب بیزاری جنسی شوند . انزجار جنسی سخت ترین و حاد ترین نوع اختلال جنسی در زنان است . اگر در این زمینه با مشکل مواجه شده اید و به دنبال راه حل دعواهای زن و شوهری می گردید می توانید از مشاوران مرکز بینا بهره مند شوید .

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *