تهران – خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیرو هوایی (روبروی مترو نیرو هوایی) ، مجتمع نسیم ، طبقه اول ، واحد 1

clinicbina@

تلفن تماس : ۷۷۴۶۸۴۱۸-۰۲۱

کی آموزش جنسی به کودک دهیم؟

کی آموزش جنسی به کودک دهیم؟

کی آموزش جنسی به کودک دهیم؟ اگر در هر مرحله از یادگیری، کنجکاوی کودك به نحو متناسبی ارضا شود، هیچگاه به درجۀ بالایی از شدت نمی رسد. بدین ترتیب، روشنگری درباره حقایق واضح میل جنسی انسان و تبیین اهمیت اجتماعی آن میباید تا پایان دوره دبستان و پیش از ورود به دبیرستان به کودك ارائه گردد.

کی آموزش جنسی به کودک دهیم؟

یعنی تا پیش از آنکه کودك ده ساله شود. دوره تثبیت [بعد از حدوداً ده سالگی] میتواند زمان مناسبتری برای آموزش دادن الزامات اخلاقی مرتبط با ارضای غریزه، به
کودکی باشد که تا آن زمان دانش کاملی راجع به حقایق جسمانی کسب کرده است. روشنگری درباره زندگی جنسی ای که بدین ترتیب ارائه شده، گام به گام و بدون وقفه به پیش برده شود، و در آن مدرسه ابتکار عمل را بدست گیرد، به نظر من تنها آموزشی است که [کلیت] رشد کودك را مدنظر میگیرد و لذا از خطرات ممکن به دور است.

این مهمترین پیشرفت در آموزش کودکان بوده است که در فرانسه دولت بجای کتابهای توضیح المسائل عهده دار ارائۀ درسی است که نخستین آموزشهای لازم را درباره تکالیف اخلاقی ای که بعدتر به کودکان محول خواهد شد به عنوان یک شهروند به آنها ارائه میکند. چنین آموزش اولیه ای چنانچه شامل مسائل جنسی نباشد به شدت ناقص خواهد بود. این، خلأ و شکافی است که آموزگاران و اصلاحگران میباید آن را پر کنند. در کشورهایی که آموزش کودکان کلاً یا جزئاً به روحانیان [و نهادهای مذهبی] محول شده است، تحقق چنین هدفی غیر ممکن است.

یک روحانی هیچگاه این نکته را تأیید نخواهد کرد که انسان و حیوان از یک سرشت واحد هستند، چرا که او بدون [باور داشتن به] جاودانگی روح نمیتواند به راهش ادامه دهد، او به این باور به عنوان مبنای قواعد اخلاقی خویش نیاز دارد. اینجاست که بار دیگر نابخردی پنهان در دوختن وصله ای ابریشمی بر یک کت ژنده آشکار میشود- [یعنی] عدم- امکان انجام اصلاحی مجزا بدون دگرگون کردن پایه های کل سیستم.

پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *